Lilla julafton

Publicerat: 2008-12-23 Kl: 14:12:25 | I kategori:


Det var trevligt igår. När Andreas kom och hämtade mig igår var jag arg som ett bi, men efter ett tag blev jag på bättre humör. Vi handlade julklappar, käkade god mat, pratade om fisar och hälsade på Elias. Elias hade det jättefint hemma hos sig. Jag har ändrat min syn på "ungkarlslyor", eller vad man nu säger :P haha! Det blev några panikinköp av julklappar, jag är verkligen dålig på det här med julklappar. Men men! Jag blev nöjdast med julklappen till William, våran hund ; D

Idag är det "lilla julafton" som vanligt. Mamma kommer hem från jobbet vilket minut som helst. Hon kommer vara stressad och ägna sin fritid till att bråka på mig och mormor, så jag flyr nog till stallet nu^^ Senare blir det julbord med mamma, Mats, mormor och systrarna. Sen paketöppning, tror jag väl. Och sen den där uppesittarkvällen med Bingolotto, som vanligt, varje år. Den slipper minsann inte. Som tur var har jag kvällsfodrningen i stallet iaf ikväll. Imorgon är det julafton och det firas med pappa och den sidan av släkten, familjen Jacobsson! Stora släkten, härligt! Farmor, Runo (plats-farfar), fastrar, kusiner osv osv.. Jag har stallet imorgon också. Så det blir stallet på morgonen, försöka hinna rida lite. Sen jullunch med släkten, tillbaka och ta in hästarna och sen hinna hem till Kalle och sen blir det julmiddag och paketöppning. Mysigt! :)

Nu dunkar julmusiken i högtalarna, jag försöker komma i lite julstämmning. Jag blev nyss klar med att slå in julklapparna. Apropå slå in julklappar, tyckte jag synd om expediterna igår som fick stressa ihjäl sig med att slå in julklappar. Fy fan, vad jobbigt :O Jag är för övrigt skitdålig på att slå in julklappar! Haha.. Andreas från fjällen ringde mitt i mitt inslagande av julklappar och sa, "Vad fan håller du på med?!" (Han syftade nog på julmusiken) - Ehm, jag sitter på mitt rum, lyssnar på julmusik och slår in julklappar. Sen var det någon som vek sig av skratt på andra sidan luren och dääääär var julstämmningen pajad! Hahaha!

God jul på er! / Sandra
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0