Think twice, boy!

Publicerat: 2008-11-02 Kl: 11:15:21 | I kategori:


Jag hade planer för kvällen igår, men efter att mamma fick utbrott på mig (som vanligt) orkade jag inte ens diskutera, så jag blev hemma. Jag tittade på Beck på tv och sen sov jag. Jag red Suppan igår också, efter hon hade vilat måndag, tisdag, onsdag och blivit longerad på torsdagen, sen vilat igen på fredagen. Haha, snacka om pigg ponny! Hon har fått på sig skor och benet känns som vanligt, hon var riktigt fin! Jag red lite grann i ridhuset, inte så länge och hårt med tanke på att hon har vilat några dagar. Idag ska vi däremot trimma lite : ) Jag pysslade med min älskade jävla häst, Cort´chize också. Jag släppte honom i ridhuset så han fick springa av sig lite. Åh, älskling! Det finns nästan ingen finare! Jag kunde inte ens hålla tillbaka tårarna då.. Vi fick med hans bus på film iaf <3
Jag fattar fortfarande inte att det är sant..

Idag ska jag följa med Helena och titta på ponny igen. Vad blir det här? Nionde? Jaja, vi får se vad det här är för nått :) Sen blir det väl stallet för min del. Rida och greja. Sen ikväll vet jag inte vad som händer, ta det lugnt I guess..




Och för att uppdatera er lite om hästarna, så många som frågar:
Rufus:
Som de flesta vet har jag sålt Rufus efter tre år hos mig, han bor numera hos Theresé Forslund i Uppsala. Allt går super och det känns så jävla bra! Vilken tur jag hade.. Jag hälsade på honom häromveckan, lika fin som vanligt. Han såldes i augusti.
Suppan: Hon är till salu. Och som det verkar som precis nu kommer hon hamna i Dalarna. De kommer igen på onsdag och sen ska hon besiktigas om på klinik. Backar dem ur kommer det några Stockholmare på fredag och provrider.
Cotten: Tanken var att jag skulle ha kvar Cotten, sälja de andra två och satsa på honom. Men saker blir inte som man planerar. Gaffelbandsskada på honom. Han kommer att tas bort. Det är bara försäkringsbolaget det hänger på just nu.
Lancer: Lottas häst som jag hopptränar på ibland och har tävlat lite under sommaren. Han ska vi sparka igång ordentligt snart, han blir snart 5 år och målet är 120cm nästa höst!
Caminzky: Susans häst som jag har tävlat hela året. Han har gått fantastiskt! Han ska trappa ner med tävlandet och hopptränadet nu, tror jag. Han är trots allt snart 17 år och blivit hopphäst på det senaste året. Planen är att kanske byta ut Caminzky i vår mot Susans 4 åring (blir 5år), "Märta". Fin liten donna! (e: Florencio - Zinzky)
Mirantos: Så fort jag har vet hur jag ska göra med Cotten, kommer Saras häst, Mirantos hem till mig. De flesta vet nog vem det är.. För er som inte vet är det en skimmel valack, 8 år, e: Levantos-Stanford. Jag ska ha honom över vintern och sen får vi se vad som händer, hur länge han blir kvar hemma hos mig.

Så innan det här året är slut, så har jag nog bara Mirantos. (Lancer och Caminzky att hoppa lite på också då, självklart) Så jaa.. Självklart har jag börjat titta på lite annonser och har hittat en jag vill ringa på!
Valack -03, e: Aerline H - Irco Mena, tävlad 120 felfritt, skimmel. - Det lät väl bra? :D

Sååå, nu är ni uppdaterade..
Kommentarer
Postat av: Mikael

Åhhh, har oxå sett Aerline H-avkomman, tycker alla Aerline H-avkommorna jag har sett har varit superfina, ge mig den!!!! :D Dock waaay för dyr för mig... :/

2008-11-02 @ 18:53:06
URL: http://weeazel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0