Brandsta Grill & Pizzeria

Publicerat: 2009-04-24 Kl: 20:50:13 | I kategori:


Nu sitter jag på hotellrummet i Lund och Anna står i duschen, Talang går på tvn också. Smarta Anna tog med en dator, så ni får trevlig läsning hela helgen. Det här har i vilket fall varit en rolig dag. Lång bilresa. Klev upp 4 imorse och tog 6-tåget till Uppsala där Anna mötte upp mig, sen blev det till att dänga ner till Skåneland. Lång, men trevlig bilresa. Vi hann äta två glassar på vägen i var och äta lunch i Jönköping. Jättegod salladsbuffé! Måste ju tillägga att vi hann med att lyssna på samma skiva typ 10 gånger, utan att överdriva. Vi ledsna till slut och lyssnade på P3 och fredagsflörten.

När vi väl kom ner till Skåne efter nio timmar var den stora frågan hur vi skulle hitta till hotellet. Körde en egen tur runt i Lund, tills vi bestämde oss för att fråga någon. Anna lyckades charma en kille (utan större ansträngning), som körde före oss och visade vägen. Som tack fick han min chokladask som jag fick på clinicen i onsdags. Haha, där kom den till användning också! Vi ska sova på Scandic hela helgen. Rummet är verkligen "old style" och korridorerna luktar död mormor. Kul värre! Inte ens en plasma tv ;) haha

Eftermiddagen har vi spenderat med att titta på lite hästar. Redan lite småkär i två skimmlar. Men flera tottohästar ska vi titta på, ska bli så roligt! Efter det var vi hungriga igen och vi tog första (bästa) pizzeria, sugna på pizza som vi var. Och jag säger bara ät INTE på Brandsta Grill & Pizzeria. Jag skojar in om vi fick en elefant hälsena på pizza, geggat i lite smör och annat äckel. Vi tog ett smakprov, sen drog vi därifrån med spykänslor. USCH USCH! Så nyss tog vi en tripp till Preem, köpte en varsin macka och lite chips. Så nu känns det bättre!

Anyway, nu kom Anna ut ur duschen och jag ska hoppa in där. Jag känner hur mina fötter luktar fotsvett, mysigt. Vad kvällen och morgondagen bjuder på. Titta på hästar? Mingla i baren? Kolla på tävlingar? Det finns lite att göra iaf.

Ha det bra!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0