Hemma efter en lång helg!

Publicerat: 2009-04-20 Kl: 15:50:50 | I kategori:


Jag varnar redan nu att det här inlägget kommer att bli långt, jag har nog en del att kladda ner. Jag har egentligen ingen lust att skriva, men jag känner att jag är tvungen. Tjockade i mig en bit kladdkaka nyss, så nu känner jag mig som en ny människa!

Som de flesta vet, det syns i vilket fall i läsarsstatistiken att jag har varit borta hela helgen och tävlat. Jag har tävlat tre hästar, Killigrews Easy Thing, Mirantos T och Little Prince. Det är lite blandade reslutat och det har inte varit en lika kanon helg som i Umeå, men den dög. Jag orkar bara lägga upp en film på vardera häst^^

Torsdag
110:
Gustav: Jag rider honom på ett annat bett som jag bara har hoppat en gång på, så jag tog den här rundan för var det var. Men han var fin, han hade ett ner. Men jag är nöjd!

Fredag
120:
Prince: Han hade två ner. Tro det eller ej. Men han rev A i båda kombinationer och jag vet inte riktigt varför. Annars kändes han rätt bra.
Mirantos: Han var otroligt pigg! Men han var nolla, duktiga lilla häst! :)

Lördag
120:
Gustav: Han var kalasfin! Det var det bästa jag och Gurra har gjort tillsammans hittills. Jag är jättenöjd med honom, dock ett ner. Han gjorde som jag sa hela banan runt, ingen tjaffs. Glad att jag har ett annat bett i munnen på honom.
Mirantos: Han var fin! Nollade i grunden och rider mot första i omhoppningen, då ger domaren nästa ryttare startsignal, men hon insåg snabbt vad hon hade gjort och bad om ursäkt. Jag fick hoppa sista i grunden igen och rida omhoppningen. Men jag tappade fokus totalt. Så vi fick ett ner i omhoppningen, men vi fick sista placeringen på det ändå. Nu är han kvalad till 130!

130 lag:
Prince: Vi fick hoppa 130 i laget. Det kändes lite sådär, med tanke på att jag debuterade 120 på honom i Umeå. Jag är nöjd med rundan. Men samma här, han rev A i båda kombinationerna, tråkigt nog. Nu är debuten gjord iaf och jag är nöjd! :)

Söndag
125:
Mirantos: Han var jättefin! Han rev dock C i kombinationen och det får han allt ta på sig själv, han har så bråttom :) På sista hindret blev det en liten ryttarmiss. Vi fick ett mittimellan läge och jag valde att trycka av honom, han gjorde sitt yttersta men bommen trillade ner iaf. Men jag är rätt nöjd med rundan ändå, trots att jag klantade mig på sista.
Prince: Han gjorde precis som han gjorde resten av helgen, rev A i kombinationen. Rundan är jag nöjd med, lite besviken på honom som inte lyfte tillräckligt på hovarna in i kombinationen. Så han har bara rivit insprången i kombinationerna i helgen, vet ej varför.. Men men! :)
 


Prince i lördags, lagklassen 130 cm :)

 
Gustav i lördags, 120 cm :)


Pigga Mirantos i fredags, 120 cm!


För övrigt har jag idag bara jobbat. Hästarna vilar, så jag känner mig verkligen som en tjockis idag. Fanns inte så mycket att göra idag heller, vi hade en hel del praktikanter, rena dagiset. Så det enda jag har gjort i princip är att trimmat på en lektionsponny. Väldigt längesen jag satt på en c-ponny måste jag säga. Men han var fin faktiskt! :) Så jag funderar på att gå ut och gå senare, någon som gör mig sällskap?

Snart är det Valborg också. Jag tror att dagen är planerad, men det hinner säkert ändras. Vad ska alla ni hitta på? Hör av er. I helgen ska jag åka ner till Skåne och titta på hästar också med Anna. Det ska bli skitkul :D

/ SJacobsson
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0