Hemma från Umeå!

Publicerat: 2009-04-06 Kl: 11:30:27 | I kategori:


Vilken helg det har varit! Inte varit det bästa vädret direkt. Snö och minus grader. Uscha! Men mina hästar har gått kanon :) Det gick däremot värre för laget, synd. Men vi tar igen det i Gävle om två veckor, då andra omgången går. Annars har helgen varit trevlig med mycket skratt i lastbilen och så. Hästarna åkte jättebra, både upp och hem. Sjukt långt bara! Jag gick och la mig klockan halv 4 imorse, så jaaa.. :) Många som tjatar om filmer, så jag har lagt upp några av rundorna på youtube, 5 rundor av 9 totalt (det blev en omhoppning för Prince i sista klassen, bed: A1:a på den.). Kort och gott nollade Prince alla sina klasser och Mirantos hade ett ner i alla sina.

Fredag
110:
Prince: Dubbelnolla och kom fyra. Men supersmarta jag gick banan slarvigt och glömde bort den lite. Så jaa, blev otroligt chockad att jag ledde klassen hur länge som helst. Hade jag inte glömt banan, hade jag fan vunnit som en fis i rymden! Lite irriteradne :D
Mirantos: Vi hade ett ner, rev A i kombinationen. Pirrobert var pigg och jag fick aldrig tillbaka honom. Men han var fin annars! :)
120:
Prince: Det här blev ju debuten för mig med de här två hästarna. Och Prince dubbelnollade och blev placerad. Jättenöjd med rundan! :)
Mirantos: Han var jättefin, lyssnade lite mera i den här klassen. Men självklart ett ner. Väldigt synd! Han hade allt kunnat varit nolla där också! :P

Lördag
120:
Mirantos: Även här ett ner, han hade lite bråttom i kombinationen. Hoppade jättebra in över A och fick trångt till B, så ett ner där. Men det var väldigt mycket fel, så där blev Mirantos placerad :D
120 lag:
Prince: Vi nollade! Han var kanonfin, flöt bara runt banan. Roligt med mycket folk på läktaren också, då blir man lite extra nervös. Jag älskar lagklasser, det är så härlig stämmning! Laget blev dock inte placerat. Men vi var nu kvalade till 130. Bra gjort på två rundor i 120 bara.

Söndag
125:
Mirantos: Det här blev debuten i 125 för Mirantos, han har aldrig gått det förut. Han var pigg i den här klassen, men fin! Hade även här ett ner. Han rev C i tre kombinationen, han hade lite bråttom in och fick trångt ut.
Prince: Nollade i grunden och fick komma in sen till en omhoppning eftersom det var bedömning A1:a och nollade även där. Helt underbar är min lilla häst! Blev ju självklart placerad också :) Men jag måste säga att jag hade flyt på sista hindret i grunden, haha!


Mirantos T och jag i 120n på fredagen. Debut för oss!

 
Little Prince och jag i 120n på fredagen. Debut för oss!


Little Prince och jag i lagklassen! (lördag)


Mirantos debut och jag i 125an på söndagen.


Prince och jag i 125an på söndagen. Orkade inte lägga upp omhoppningen däremot! :)


Såå, nu har ni fått lite filmer att titta på, mamma som expertkommentator :'D


/ SJacobsson
Kommentarer
Postat av: Anonym

såna fina rundor!! :D

nästa helg i gävle måste jag komma och titta IRL :)

2009-04-08 @ 20:50:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0