Whisky

Publicerat: 2009-04-25 Kl: 22:39:28 | I kategori:


Nu är ännu en dag avklarad här nere i Skåneland. Vi sov lagom länge och käkade helt fantastisk god hotellfrukost. Finns det någon godare frulle?! Efter det drog vi ner och tittade på lite tävlingar, Spring Tour. Rätt stor tävling med lite kändisar med. Malin Baryard, Maria Gretzer osv.. Lite kändis hingstar, Hip Hop och Tornesch till exempel. Vilken skillnad det är på tävlingarna här nere, till skillnad mot däruppe. Helt annan standard. Mycket starter i de större klasserna och nästan alla kom i lastbilar, inga små mes transporter där inte ;) Hur som, sen åkte vi och tittade på en häst. Den passade inte Anna alls. En fyra åring, egentligen inte så tokig, men för stor för henne.

På eftermiddagen åkte vi till Stall Karupslund. Dit vill jag åka ner och jobba sen! Och nästa gång jag ska köpa häst, ska jag utan tvekan åka dit, väldigt fina hästar! Alla hade kapacitet att gå minst 140, fina hästar, till bra priser. Där provred Anna fyra stycken hästar. Tror att hon tyckte om allihopa lite grann, men föll för en brun sexåring. Så ja, vi får väl se vad som händer ;) På måndag ska vi åka till John och titta på flera hästar, ska bli roligt. Jag blev däremot kär i en grå och söt liten häst. Den tar jag gärna med mig till Tierp.

När vi kom hem därifrån blev det duschen direkt, man kände ju sig verkligen dammig och äcklig efter att ha stått på en dammig ridbana och filmat. Sen tänkte vi ta oss ner på stan i Lund och käka nått, vi behövde ju kompensera gårdagens "mat misslyckande", så nått exklusivt ville vi ha. Vi tänkte ta en cykel ner, men det gick inte. Fanns bara en till förfogande. Så det blev bilen ner och inget vin för Anna. God mat blev det iaf. Kött, sås och pommes!

Nu kom vi precis upp på rummet igen. Suttit nere i Lobbyn, spanat på människor, analyserat hästar och tagit en glas. Gick ensam tillbaka till rummet för Anna skulle gå ut till bilen och göra nått (minns inte vad?), blev förföljd av ett snusk. Usch, men jag överlevde! Nu blir det tv-tittande, chips-ätande och telefon-pratande med mina fulla vänner hemma som sitter och ringer. Hahaha, puss på er! Sova rätt länge imorgon iaf, skönt.

Ha´t bra!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0