action!

Publicerat: 2009-08-17 Kl: 19:41:54 | I kategori:


Idag var det lite action i vardagen. Haha! Hamnade hos en trevlig människa igår, vi kollade på en bra skräckfilm. För en gångs skull var det en bra film! Sen var jag osocialast i världen och bara somnade, hur trött som helst. Sov så länge jag fick.. Var tydligen tvungen att ta igen gårdagen eftersom jag bara somnade och var tråkig, haha : ) Fick skjuts hem senare på dagen också.

Var hemma och slöade i någon timme innan jag cyklade till stallet. Då höll jag på att cykla på en orm. Fy tusan vad jag rädd jag blev. Jag hatar ormar! Inte varje dag man får tvärnita för en orm. Hur som, mockade jag och gjorde klart allt innan jag började rida. Red Mirantos först. Skrittade en sväng och sen red jag lite grann på banan. När jag satt och galopperade lite på banan såg jag något i ögonvrån, då var det en av Mirantos framskor som kom rullandes. Fan, tänkte jag. Men när jag kom ner i stallet var Uffe i stallet och skodde. Snacka om flyt! Så han slog på skon igen, på en gång. Tack! :)

Efter det red jag Prince. Tänkte rida ut en sväng och tog hackamoret. Han har ju gått rätt bra på det ändå. Funderar nästan på att prova det på träningen imorgon, vanligt bett blir nästan för "skarpt", han blir så överlydig. Så tänkte han borde våga ta mera egna initiativ på hackamoret. Och det vågade han verkligen! Han är hästen som aldrig busar eller hittar på några dumheter. Så jag var inte alls med, när han helt utan förvarning sätter ner huvudet och lägger av världens brall. Jag brukar inte ramla av heller, så jag höll kvar i tygeln när jag var på backen och han blir ju såklart livrädd för mig. Så ja, hejdå Prince! Tur att det finns otroligt snälla människor! Fick till och med en privatchaufför som hjälpte mig att leta reda på honom igen. Ingen skada skedd heller. Så imorgon kommer jag säkert vara helt öm i kroppen även om det känns som om jag inte har gjort illa mig. Haha, lite roligt är det ändå att han är så himla pigg just nu!

Ikväll ska jag bara ta det lugnt, njuta av det lilla som är kvar av lovet. Imorgon blir det jobb och träning. Ska bli riktigt roligt att hoppträna regelbundet igen! :) Ha det bra!

/ SJacobsson

Kommentarer
Postat av: Moa

Att du inte körde över äckelormen?! ;P

2009-08-17 @ 21:38:14
URL: http://galetitierp.se
Postat av: Anonym

Då hade den väl bitit mig i foten eller nått! Och det är ju inte kul, som du vet ; )

2009-08-17 @ 22:33:26
Postat av: Sara

men haha!! va roligt, eller roligt å roligt, men det är ju ett glädjetecken iaf hihii :) hoppas du inte är så öm idag då :) å sån tur du hade med uffepuffe fär i stallet då! :) vi ses, kram.

2009-08-18 @ 12:58:37
Postat av: Ida

Håller med tidigare kommentar: Att du inte körde över äckelormen!!! Jag hatar också ormar och varenda en borde köras över!

2009-08-18 @ 15:05:07
URL: http://idaaron.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0