Inspirationskälla?

Publicerat: 2009-08-21 Kl: 20:54:41 | I kategori:


Jag har verkligen ingen lust att skriva ikväll, men jag gör det ändå, bara för att. Men se upp, det här inlägget kan innehålla mycket stavfel och saker, eftersom jag bara skriver fort och slarvigt. Gramatiska fel kan också dyka upp.

Den här dagen började tidigt. 07.35 åkte jag med bussen till skolan, fick sällskap av Sara och Louise. Jag måste skaffa bra musik i min telefon om jag ska överleva det här pendlandet. Hur som.. Sara och Louise började halv nio och jag nio. Så jag tog en lite promenad först, lite frisk luft så jag piggnade till lite. "Skoldagen" var rätt så tråkig. Vi gjorde inget speciellt. Pratade lite om måndagen, då vi ska åka till Sågarbo och sova kvar. Känns ju lite sådär halvonödigt. Men man får väl stå ut! Vi slutade vid lunch, så åt lunch. Så lyxigt som vi har det äter vi mat på Heartbreak. Restaurangmat varje dag! Sen gick jag på stan, men hittade ingenting som dög, köpte två linnen bara. Sen träffade jag på Robin, som jag inte sett på nått år och någon dag. Umgicks lite med honom tills klockan började närma sig så att min tåg tänkte gå. Men innan det hann jag träffa en rätt sliten nybliven gävlebo, fick en puss eller två innan jag var tvungen att kila vidare.

När jag väl var hemma åt jag lite mat innan jag cyklade till stallet. Mamma var snäll och mockade medans jag trimmade hästarna. Båda två kändes riktigt jävla bra idag! Härligt! Blev rätt mycket galopparbete idag. La ut lite bommar som jag galopperade över. Min akilleshäl är bommar som ligger på marken framför ett hinder, jag kan aldrig pricka bommen. Så jag har försökt öva på det. Idag missade jag inte bommen en endaste gång. Ögat är på topp just nu. Fem galoppsprång innan har jag stenkoll på hur jag ligger på hindret/bommen. Imorgon tänkte jag köra på med lite travbommar. Kompensera galopparbetet idag. Eftersom jag inte har någon tävling på ett tag kör vi på lite mera. Mirantos lyckades få till en liten bytesserie på rakt spår. Visserligen var det bara i vart fjärde. Men det tar sig!

Ikväll tänker jag ta det hur lugnt som helst. Till och med så att jag tänker sova snart. Imorgon har jag mycket att göra! Jag ska till stan, jag har stallet, hästarna ska trimmas och sen på kvällen får jag nog sällskap av en bra människa : )

/ Sandra Jacobsson
Kommentarer
Postat av: linn

går inte du kvar på högbergs?

2009-08-25 @ 18:27:57
URL: http://stromsvag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0