Prestationsångest

Publicerat: 2009-08-07 Kl: 19:29:01 | I kategori:


Ännu en tävlingsdag avklarad. Båda hästarna hoppade 130 idag. Jag kände mig lugn hela dagen eftersom det kändes så bra igår, tills jag gick banan till 130n. Jag blev så otroligt nervös, jag klarar verkligen inte av att rida på hemmaplan. Jag är inte den som blir nervös annars. Men i varje fall så hoppade Prince först. Han är verkligen på g just nu! Han hoppade felfritt och blev placerad. Men han var spänd hela banan runt och jag gissar på att det var mina nerver som gick ut över honom. På grund av stora startfält hann jag med att prata med en del innan jag skulle rida Mirantos, ibland önskar jag att människor bara kunde vara tyst. I varje fall när jag hoppade upp på Mirantos höll jag på att dö och det blev inte bättre av att ringmastern stressade på mig och ropade mig till banan, blev utropad alldeles för tidigt. Och sista kommentaren innan jag gick in på banan kändes inte heller bättre. Så jag hoppade fram till hinder nummer 8, då trejde nedslaget kom, sen gick jag ut. Jag kunde verkligen inte rida. Usch usch usch.. Så nu har jag stryckit båda hästarna för resten av helgen. Vill inte få flera såna där rundor. Tar nya tag inför tävlingarna i Gävle nästa fredag!

Ikväll tänker jag däremot ha roligt! Bilder kommer säkert, jag med min kamera ni vet! Vi kanske ses, ha det bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0