Underbaraste!

Publicerat: 2009-08-25 Kl: 22:23:56 | I kategori:


Haha, helt otroligt vilka det är som läser min blogg. Blir faktiskt förvånad när det kommer fram någon läsare och säger, "jag läser din blogg!", haha! Ni blir i varje fall fler och fler : )

Jag överlevde de här två dagarna i Sågarbo. Kul att lära känna mina nya klasskompisar lite bättre. Vi har vandrat, gjort sammarbetsövningar, badat i vedeldade tunnor, ätit godis, gullat med getterna, ätit mat och lyssnat på historier. Jaa, osv.. Jag tänker inte berätta ingående, men det var helt okej! Det som var mindre okej var att vi Tierpare fick sitta på stationen i Skutskär i en timme innan tåget gick hem till Tierp. Inte så roligt! När jag väl kom hem, blev det bara hem och byta om. Slängde i mig lite mat och cyklade till stallet.

Hade mina två grupper, duktiga små barn! Och sen hade mamma fixat iordning Mirantos åt mig, så direkt efter jag hade jobbat klart var det bara att hoppa upp på hästen. Han var riktigt pigg i början, vilket hade en förklaring, han vilade igår. Men när han hade hoppat av sig, kändes han hur bra som helst! Banan hoppade han på ca 135, hur jävla enkelt som helst! Han var inte i en bom och allting bara stämde. Åh, så himla underbart var det! Riktigt fräsch är han just nu : )

Efter det fick jag en timmes vila. Jag red i första och sista gruppen idag. Jag åt en fruktsallad och gjorde iordning Prince. Han fick ett nytt bett i munnen idag. Ett tjockt tvådelat tränsbett med fasta ringar. Eftersom med tredelade tränsbett blir lite för skarpt. Redan i uppvärmningen kändes det riktigt bra. Och han kändes kanon hela träningen! Han hoppade banan på 130-145, busenkelt! Även han var inte i en bom och allting flöt. Det är såna här träningar man vill ha på film! Ni skulle sett hur han hoppade i kombinationen! Åh, mina hästar är verkligen världens underbaraste!

Nu ska jag hoppa in i duschen och sen sova : ) Imorgon börjar jag klockan tio, så lite sovmorgon. Tar nio-tåget in till Gävle imorgon alltså. En och halv timme senare än vanligt, skönt!

/ Sandra Jacobsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0