Huvudvärk

Publicerat: 2009-12-03 Kl: 22:03:00 | I kategori:


Nu är jag sådär trött igen, jag är så trött så jag mår illa och huvudvärken har krypit sig på. Så fort jag har huvudvärk får jag bara flashbacks från i våras, när jag blev sådär sjuk. Jag vägrar bli så sjuk igen! Aldrig igen. Åka ambulans bara för att man i princip kör slut på sig själv.

Jag får väldigt ofta höra, "jag blir bara trött av att tänka på ditt liv", "hur orkar du?!", "Gud, sådär ambitös är inte jag", "du har aldrig tid för mig".. När jag får sådana kommentarer liksom bara skakar jag av mig dem. Men ibland tänker, "vad fan håller jag på med egentligen?". Jag är som en maskin, jag bara gör och emellanåt säger kroppen ifrån, men det skakar jag också bara av mig och kör vidare. Jag kliver upp före 6 varje dag, pendlar till Gävle, går i skolan och kommer oftast hem efter klockan 16. En dag i veckan är jag hemma vid klockan 13, otroligt skönt! Är hemma en snabbis innan jag drar till stallet. Men det är oftast runt 20 minuter. Slänger i mig nått att äta och byter om. Då ska båda hästarna ridas och skötas om. Sen ska jag hinna med att jobba också. Är jag i stallet halv fem är jag hemma runt klockan 22. Då är man trött och då ska man helst plugga. Sen när det väl blir helg, så är det knappast några sovmornar som gäller. Jag är ganska ofta ute och festar, så somnar väldigt sent (eller tidigt på morgonen) och sen ofta upp tidigt eftersom jag har stalltjänst rätt ofta. Är det inte det, så är det tävling, eller nått annat. Den är sällan som jag inte har nått att göra liksom. Så ibland kan man ju undra vad tusan jag håller på med.. Det kanske inte låter så jobbigt, men att hålla igång från när du kliver upp ur sängen strax före klockan 6 och sätter dig ner och andas första gången på hela dagen vid klockan 22, då blir man rätt så slut som människa, efter ett tag.



För övrigt så har jag hunnit med en del idag. Varit hos tandläkaren på morgonen, duktiga jag hade minsann inga hål. Har aldrig haft heller, för den delen. Sen körde jag in till Gävle, så himla bra på att köra bil är jag också! Gick i skolan fram till klockan 15. Sen var jag en snobbunge och pekade ut lite julklappar. Ni kommer tycka att jag är en snobbunge om ni får höra vad jag har fått julklappar för, haha! Sen fick jag köra hem till Tierp också, hann inte byta om. Så åkte direkt till stallet och jobbade. Hoppning idag och ungarna var kanon duktiga! Efter det bytte jag om och red ut på Mirantos med Angelica och Jettan. Vi har som vanligt mycket att prata om, haha! Efter det red jag ut på Prins prinskorv! :) Snälla mamma mockade idag, som tur var.

Helgen är planerad. Har stallet på lördag och sen är det julshowen på söndag. The big happening på Tierps Ryttarklubb! Imorgon kväll blir det nog film med.. :) Sen skulle jag viljá sola också, men jag blev plötsligt rädd för cancer, så jag vet inte, haha!



Varför sitter jag här och skriver när jag inte vill annat än sova? aja, god natt!

/ SJacobsson

Kommentarer
Postat av: Linda

nu får du ta det lugnt, kör inte slut på dig nu vännen! och btw sola är väl det sista du behöver lill negern ;) <3

2009-12-04 @ 07:04:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0