pengar, vägen till lycka?

Publicerat: 2009-12-01 Kl: 13:57:39 | I kategori:


Varning för ett långt, ointressant och onödigt inlägg..

Jag och Hanna hade en diskussion igår, är pengar vägen till lycka? Om jag hade lite mera pengar är jag helt övertygad om att livet skulle kännas mycket lättare! Om jag fick allt det där jag önskar mig allra mest, skulle allting kännas lite bättre, tror jag. Sen finns det vissa "saker" som inte går att köpa för pengar som man antagligen kommer sakna då. Men om jag fick 50 miljoner skulle jag utan det minsta problem kunna bränna dem på en vecka. Låter kanske helt galet i vissa öron, men jag håller på med en av de dyraste sporterna. Den näst dyraste sporten (och den näst farligaste sporten efter bilsport). Ni anar inte vad det finns saker som man vill ha! Skulle jag få dem där pengar skulle jag börja med att åka utomlands och vila upp mig, sen skulle jag köpa min kompletta hästgård. Självklart skulle jag nog köpa minst två hästar till, en lastbil, alla saker jag någonsin önskar mig (vilket är en del). Saker till hästarna och till mig själv, tänk vad jag skulle ha råd att träna för landets främsta tränare också! Skulle sätta undan pengar till körkort, tatueringar och operationer också. Undrar om ens 50 miljoner skulle räcka.. Jag tror i varje fall pengar är en bit på vägen till lycka i varje fall.. Vad tror du?

Nu till det jag lovade att berätta igår om min mormor. Ingen av er som läsare kommer förstå hur intelligensbefriad min mormor är. Jag blir alltid förvånad över allt som har med henne att göra och jag förstår inte hur en människa rent utsagt kan vara så jävla dum i huvudet, haha! Hur som, igår var mamma och mormor på stan. De skulle väl handla julklappar och allt sånt där.. Förra veckan köpte mormor en ny mobiltelefon, som hon för det första inte fattar sig på. Men till saken nu då! De skulle gå på toaletten. Ni vet på allmänna platser ska man slänga i mynt för att få gå på toa. Inga problem, det fattade hon efter mamma förklarat hur det gick till. Hon går in och låser självklart inte dörren (helt otroligt att hon ens stängde dörren, vilket hon aldrig gör annars, kul va? -.-). Hon var inne hur länge som helst, tills hon till slut kommer ut och frågar mamma hur tusan man tvättar händerna. Nuförtiden håller man ju bara händerna under kranen, så börjar det rinna vatten, vilket hon inte fattade. Sen inser hon att hennes handväska är genomblöt (där den nya mobiltelefonen låg). Då har min smarta mormor ställt sin handväska i handfatet, märker inte att kranen sätter igång och dränker sina saker i vatten. Förstår sen inte hur man tvättar händer, förstår inte vart allt vatten kommer ifrån som är i väskan (märker det inte ens, hahaha)! Är man smart då eller?! Jag dör, hahah..

I natt drömde jag en riktig mardröm också. Jag förlorade det jag älskar allra mest, det jag älskar mer än någonting annat, i drömmen förlorade jag en av mina hästar. För ett år sen försvann världens finaste och älskade Cort'chize ur mitt liv och det var det värsta jag har varit med om.. Och tanken att jag ska råka ut för det igen får mig nästan att börja gråta. Förra veckan träffade jag på hans uppfödare som inte visste någonting om att han var borta, då kände jag mig så jävla hemsk och egoistisk. Ibland känns det som om jag fattade fel beslut. Världens finaste C, jag saknar dig, I want you back <3

Idag är det första december, sista månaden på det här året. Själv tycker jag att det nyss var nyårsafton, men när jag tänker tillbaka har jag hunnit med jävligt mycket iår. Och idag när jag vaknade var det minsann snö utanför fönstret också. Nu kan man ju bara hopppas att allting ligger kvar, för jag är så otroligt trött på regn och lera. Snön kom väldigt passande, första december!

Idag ska jag rida mina hästar, plugga och jobba.. Det är min plan :) Jag ber om ursäkt om det är mycket stavfel idag!

/ SJacobsson
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0