Första januari tjugohundranio

Publicerat: 2009-01-01 Kl: 15:44:32 | I kategori:


Vilket nyår! Och vilket år det har varit! Hade det inte varit för lösnaglar (svårt att skriva) så hade det här blivit ett långt inlägg. Fast det kanske blir det ändå. Jag vill börja med att tacka alla för igårkväll, natten och morgonen. Bara positiva saker. Precis som det ska vara på ett nyår!

20081231-20090101
Först kom tjejerna. Vi åt mat, pratade skit (det som vi är allra bäst på) och hade det hur myyysigt som helst. Pappa var kock och lagade hur god mat som helst åt oss. Tummen upp! Efter maten började det komma lite människor som var sugen på förfest. Det kom rätt många människor 20? 25? - ähh, det var trevligt iaf :D Mysigt. Sen började människor dra sig till Strömsberg och även jag och Andreas drog dit efter lite om och men. Där var det tydligen 18 års åldersgräns, men nemas problemas. Jag kom in, braa! Träffade trevliga människor och träffade Stefan också. Då blev jag glaaaad :) Hittade en jättefull Elias också :D Fnittrig och full. Haha! 12 slaget blev jättebra. Hur bra som helst! Tack gullet. Sen åkte vi tillbaka till Tierp, tänkte åka på någon fest vid Tegelbruket, men så blev det inte. Så jag och en bra människa drog hem till mig istället. Vid 3-4 ramlade Martina, Angelica och Nicole in med två killar. Ingen aning om vilka det var. Men aja, efter ett tag däckade fyllona :D haha!

Vid 12 "imorse" kom tjejerna in och väckte mig. Vi åt mat och efterrätten som var kvar sen igår. Gooott! Sen var det bara att börja städa. Vilket bombnedslag alltså! Hahah, dumma jag knäppte inga före och efter bilder syynd. Men nu är det städat och klart, ser ut precis som när mamma lämnade det igår (a) Så nu får hon komma hem om hon vill.. Haha! Nu håller jag på och lägger upp bilder på bildagboken och tänker igenom kvällen. Det var bara bra, lite otippat slut kanske bara^^

Nu är det nytt år med nya möjligheter, underbart!



Året 2008
Det började med ett nyår i Karlstad. Det var hur roligt som helst!
På hästfronten började året inte så bra. Men sen när tävlingssäsongen rullade igång blev det så sjukt bra. Placeringarna rullade in. Alla hästarna gick jättebra. Speciellt Cort´chize. Vi var med i Elitlaget och gjorde bra ifrån oss. Tävlingen uppe i Umeå är verkligen ett minne för livet. Det gick kanon! Sen senare på året gick det utför. Så slutet har varit botten. Jag undrar om det verkligen hade kunnat bli värre? Men det är som det är. Det kan nog bara bli bättre.

Utöver hästarna var våren underbar, jag träffade en väldigt bra människa. Som förändrade en hel del i mitt liv. Tack för det! :) Sommaren var speciell. Den var galen. Men man kan bara skratta åt det i efterhand. Hösten och vintern har varit rätt lugn. Men jag kommer minna året 2008 där jag träffade många nya människor, mycket fester och trevligheter. Det finns låtar som jag alltid kommer att förknippa med det här året. Varje gång jag hör dem blir man bara så glad.

Nu är det nytt år, det ska bli spännande att se vad det här har att bjuda på. Året har hittills börjat bra, keeps getting better! Kan det slå 2008? Det återstår att se.

/ Sandra
Kommentarer
Postat av: Jesper

vi var ju faktiskt inte i karlstad :P

2009-01-01 @ 21:14:46
Postat av: Sandra

Gud vad du ska vara petig. Forshaga då! :D

2009-01-02 @ 17:41:00
URL: http://sjacobsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0