Trevlig kvällsläsning!

Publicerat: 2009-01-21 Kl: 21:10:34 | I kategori:


Nu kommer det att bli ett långt, virrigt och fumligt inlägg. Tack för visad hänsyn. (Eller? - Det är ju trots allt min blogg)

Nu ni, min trogna bloggläsare som är tresiffriga, ska vi reda ut lite saker här. Idag blev jag nästan mörkrädd när jag fick höra några av vilka som läser min blogg. Jag är helt "imponerad" av att det är så många och människor som jag inte alls trodde skulle läsa min blogg är intresserade av vad jag gör om dagarna. Jag är trots allt ingen Blondin Bella som skriver om intressanta ämnen. Jag skriver bara om vad jag gör om dagarna och om vad som virrar runt i mitt huvud. Jag skriver först och främst för min egen skull. Jag har skrivit i den här bloggen, varje dag sen i maj och ni anar inte hur kul det är att gå tillbaka om läsa om vad jag gjorde då, vad jag tänkte, vad jag kände. Även om allt inte står ordagrannt vet jag själv hur det var. Påminnas om alla bra stunder, det är helt underbart. Men att bli kritiserad för vad jag skriver, gillas inte. Klart att jag kan ta kritik, men hallå, det är min blogg, jag skriver vad jag vill. Och ni som inte förstår vad jag pratar om tänker nog nu, "vad finns det att kritisera?" - Jadu, det undrar jag med. Svartsjuka är läskigt. Men vuxna människor..

Men nu till det som måste förtydligas och redas ut. Jag går i skolan, jag har praktik. Självklart praktiserar jag på ridskolan, det är ju där jag jobbar utanför skoltid (har lektioner), där har jag mina hästar, där har jag mitt liv. Jag kallar det för att jobba. Och det var ju tråkigt att det blev en missuppfattning. Men som sagt, jag har praktik. Och vad jag väljer att göra på min "arbetstid" dvs på min praktik, i skolan, jaa.. Angår det någon annan? Stör det någon annan? Hur jag väljer att spendera min skoltid borde inte någon annan störa sig på. Nu kan det hända att någon/några känner sig träffad. Lugna ner er. Ingenting att tjaffsa över, ingenting som behöver diskuteras. Jag ville bara förtydliga hur allt ligger till. Inga namn nämnda. Såå, sluta snacka, ta det med mig istället. Jobbigt att höra saker på omvägar. Jag vill avsluta det hela med att jag skriver vad jag vill i min blogg. Oavsett om det passar er i smaken eller inte. Ett tips isåfall, läs inte ;D Höhö, nu får se om jag får ta skit för det här..  Jag hör Grynet i huvudet, "ta ingen skit!"

Så, nu till dagen..
Working all day long. En rätt lugn dag, måste jag säga. Onsdagar är bäst på hela veckan, lugnt och skönt. Hunnit med att rida fyra hästar idag. Prince gick i ridhuset, hur fin som helst! Och Mirantos red jag ut på. Pigg! Det var jättemysigt. Inte alltför kallt, solen sken och mp3n i öronen. Man hinner tänka så mycket och jag kom fram till en hel del saker. Jag tycker om Mirantos och Prince otroligt mycket och jag hoppas att de två kommer vara mina partners en tid framöver. För övrigt är Prince också anmäld till Storvik nu och Inga ville följa med som hästskötare, härligt! :)

Imorgon har jag mina söta ungar på kvällen. Och sen efter det kommer nog en väldigt god vän. Jag hoppas på det iaf : ) Och sen har jag fått sms idag av en massa bra människor. Åh, glad glad glad! Men men, nu ska jag lägga mig i badet och sen blir det nog till att försöka sova bort träningsvärken.

Ha det bra allihopa!


/ Sandra

jag hade fel, jag saknar det konstigt nog, trots allt..
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0