Update från Kybacka!

Publicerat: 2009-07-18 Kl: 23:37:07 | I kategori:


Nu har det snart gått en vecka sen jag satt vid datorn senast och skrev i bloggen. Det hugger lite grann, men samtidigt är det skönt att slippa den lite. Men nu tänkte jag i varje fall uppdatera lite om vad som har hänt. Tråkigt nog orkar jag inte lägga in bilderna från kameran just nu. Jag är så otroligt slut. Jag börjar klockan 7 på morgonen och slutar ca klockan 23. Det känns efter en vecka.

Mina dagar går ut på att rida rida rida och rida, typ :) Vi har nio hästar som ska ridas varje dag. Cissi jobbar med älgparken på dagarna står uppe i restaurangen eller har guidade turer. Så jag får sköta allt själv mellan 10.30-17.. På kvällarna åker Cissi iväg och har träningar eller rider lite, om jag inte hunnit med alla. Jag stormtrivs! På gården finns det tio hästar just nu, Harry, Madde, David, Bagge, Rico, Mirantos, Prince, Viggo, Flisan och Paddan. Fyra hundar, Åska, Extra, Musse Pigg och Wilda. Två katter, Signe och Esther. Och för att inte glömma de tio älgarna, har inte riktigt koll på vad alla heter. Förutom att den stooora älgtjuren som heter Dennis. Sjukt stor! Jag är så fascinerad av att det kommer så mycket folk som vill titta och klappa på älgarna. Mest är det ju tyskar, holländare osv.. Men det är mycket svenskar också. Jag trivs som sagt bra här på Kybacka. Jag sover ensam i en av stugorna, men inatt sover jag inne i huset, stugorna är fullbokade, så jag blev utsparkad. Haha!

Jag har fått en bärbar dator också! Kalla mig bortskämd om ni vill det. Fast det är så dålig mottagning i stugan, så har knappt nått internet. Men jag är så himla trött på kvällarna, så skulle nog ändå inte orka skriva. Många som hör av sig från kära Tierp också. Där hemma är det minsann action. Allting händer när jag är borta, haha :) Och ja, anledningen till att jag orkar skriva nu såhär sent är att det är 30 års fest, så jag är alldeles uppe i varv. Så jag smet iväg från disken och allt annat, fodrade hästarna och gick in. Haha! Jag har ingen aning om vad jag ska skriva mera. KOM OCH HÄLSA PÅ HÄR! Klappa älgar :D haha! Btw, så har läsarstatiskten knappt gått ner. Lite roligt. Folk går in och tittar om jag har uppdaterat, så nått roligt lär jag väl skriva. Fast det inte känns så. Anyway, god natt!
Kommentarer
Postat av: Marre

vad roligt det låter! Älgar är ju inte helt fel haha sköna djur...

2009-07-21 @ 14:05:09
URL: http://www.metrobloggen.se/sweet
Postat av: Anonym

Hejsan, skulle vara så glad om du orkade rösta på mig inne hos http://peaca.blogg.se.

Jag är nr 1 dära och tävlar om att bli veckans blogg

så PLZ rösta på mig :) snälla



tack i förväg:)

2009-07-27 @ 23:02:21
URL: http://soola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0