home sweet home,

Publicerat: 2009-06-28 Kl: 22:46:09 | I kategori:


Nu är jag hemma från Sundsvall igen! Känns som om jag har varit borta jättelänge, fast jag egentligen inte har det. Tiden har gått fort när jag har varit där, men nu när jag tänker efter känns det längesen det var torsdag. Glömde säga igår att Niklas vann 145an, duktigt! Grattis igen! :) Det har ju varit 30 grader varmt hela helgen, helt otroligt väder. Hoppas att det håller i sig hela veckan :)

Idag hoppade Prince 130. Som sagt, stor och svår 130. Så när jag gick banan tänkte jag att jag skulle vara nöjd om jag kom runt. Men hästen är ju helt otrolig. Så vi var felfria i grunden och omhoppningen började med en kombination, och jag styrde in lite snett i den så vi missade b-hindret. Men sen hoppade vi omhoppningen felfritt! Så slarvigt av mig!Hamnade precis utanför strecket. Hade lätt kunnat vara nolla bara jag hade ridit lite bättre. Men men, nu är hästen kvalad till 140 iaf! :) Mirantos fick hoppa 120n :) Han spanade efter vattengraven hela banan runt kändes det som, hah! Men han hoppade runt med ett pet i grunden. Lite synd. Men det kändes som ett bra avslut på helgen för honom.

Jag har inte haft en kanonhelg kanske, men jag är nöjd med hästarna trots allt :) Nu ska de få vila lite och ladda om lite. Sen åker vi till Cissi i Valbo vecka 29. Då ska jag jobba och träna! Nästa tävling blir i Avesta, den 25e juli. Då tänker jag hoppa 110, 120. Komma igång igen! :)

Aja, bara hästskriverier i den här bloggen den här helgen. Men så blir det! Nu tänker jag nog sova snart. Tack till Inga som har varit chaufför och hästskötare i helgen :)

Kram

Kommentarer
Postat av: Marre

Jag tycker du ska vara jättenöjd med dom rundorna, nolla är alltid nolla oavsett placering eller inte och då ska man va nöjd =) Grattis och vi ses i Avesta!

2009-07-01 @ 16:10:39
URL: http://www.metrobloggen.se/sweet

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0