Monday morning

Publicerat: 2009-06-15 Kl: 11:12:30 | I kategori:


Det har tjatas något extremt sen jag kom hem igår, "uppdatera bloggen!", "hur går det med bloggen?!" osv.. Jag orkade verkligen inte skriva igår. Det har varit en helt galen helg med en massa jävla äckligt regn. På fredagen var det uppehåll, men på fredag kväll kom regnet och höll i sig hela helgen. Det blev sjö inne på banan, regnade in i boxarna, allt blev blött och skitigt. Lastbilar och transporter körde fast överallt, så det fick komma traktorer och bärga bort alla. Och på fredagkväll började jag känna mig sjuk och nu är jag sjuk! Så jag vet inte om det har varit en så rolig helg, alltså! Hah!



Fredag
120
Prince: Nolla! Hoppade kanon och kändes riktigt bra :)
Mirantos: Nolla! Pigg och väldigt luftig i sprången, finns bildbevis på det ;)

Lördag
110
Gustav: Felfri och blågul rosett :)
120
Gustav: Ett ner, men väldigt fin :)
130
Prince: Nu hade det blvit sjö på banan under nattens och pågående regn och det tyckte han inte alls om. Stod emot och hoppade över vattenpölarna istället. Bokstavligen sparkade runt honom och reslutatet blev ett ner.
Mirantos: Kanonfin! Plaskade glatt igenom leran inne på banan, hade ett skitpet! Nu har han gjort två bra 130 rundor, heja Mirantos! :)

Söndag
120
Gustav: Ett tidsfel i grunden! FAN, men hästen hoppade bra.
Mirantos: Stressigt med tre hästar i samma klass och lite starter, hade bara 10 starter på mig att hoppa fram och rida fram. Så nöjd med rundan. Petade sista i omhoppningen, men fick pris på det ändå :D
Prince: Ändrade klass eftersom han helst inte ville hoppa i lera, så han fick hoppa 120.. Ett pet, men han var duktig ;)



Alla rundor finns på film, men jag orkar inte lägga in dem i datorn. Ni får bara en film så länge, lägger upp den för Saras skull ;) Mirantos i 130n på lördagen. Några av de andra filmerna kommer upp senare. Det var en fotograf där under helgen, så fina bilder på hästarna finns på min bilddagbok ( http://sjacobsson.bilddagboken.se/ ) eller på min facebook, ni borde absolut spana in dem! :) Och för övrigt har hästarna skött sig exemplariskt, snälla hela tiden. Och min hästskötare, Carro var en perfekt sådan. Hoppas att hon inte blev avskräckt och att hon vill följa med flera gånger. Nu laddar jag och hästarna inför Sundsvall om två veckor och hoppas på bättre väder då!



Nu ska jag nog ta mig ner till ridskolan och göra Nicole sällskap. Otroligt skönt att sova idag btw, sovit väldigt dåligt i flera nätter, så skönt att sova i sin egen säng. Jobbigt att vara sjuk bara. Nyser hela tiden och måste snyta mig hela tiden. Aja, vad kvällen bjuder på vet jag inte än :)

KRAM
/ Sandra Jacobsson



Kommentarer
Postat av: Marre

Fina bilder det var! Vet du vad fotografen har för hemsida så kan man se om man vill beställa någon bild? Fina ritter fick du till i Gagnef iaf :) kram

2009-06-15 @ 14:25:29
URL: http://www.metrobloggen.se/sweet
Postat av: Marre

Ajuste GRATTIS till placeringen på söndagen oxå :)

2009-06-15 @ 14:26:55
URL: http://www.metrobloggen.se/sweet
Postat av: Sara

ååh så fina ni är!! det där såg ju plättlätt ut för er båda! :D

2009-06-15 @ 14:31:07
Postat av: Sandra

Har faktiskt ingen aning, Marion.. Jag köpte bilderna på plats :) Fick dem på skiva med mig hem.

KRAM

2009-06-15 @ 16:49:17
URL: http://sjacobsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0