Akademiska sjukhuset

Publicerat: 2009-03-13 Kl: 16:08:10 | I kategori:


Vilken dag det här har varit. Jag kom hem iaf igen, det trodde jag inte där ett tag. Hur som, nu ska ni få höra! ;)

Klev upp på morgonen, ingen direkt huvudvärk till skillnad från igår. Då var det extremt. Åkte till sjukhuset eftersom jag skulle dit och ta flera prover. Satt och väntade, men efter ett tag började jag känna mig konstig. Kände att jag borde röra lite på mig. Och helt plötsligt började allt snurra, kallsvettades och sen blev det svart. Fick tillbaka medvetandet efter en stund, då låg jag i en jävla sjukhussäng igen. Jag hade tydligen svimmat. De tog lite blod i rör och de rulla upp mig på akuten igen. Igårkväll när jag bara tog ett stick i fingret var alla värden bra förutom mitt blodvärde. Det låg på 85 och det ska ligga på 125 för att vara okej. Alltså på gränsen till att man vill göra en blodtransfusion. Nu hade mina värden sjunkit ännu mera och var nere på 70, farligt lågt alltså. Så det blev ambulans in till Akademiska i Uppsala. Jag har inte ens hållt räkningen på hur många gånger de har kollat blodtrycket på mig idag. Inne i Uppsala tog de ännu mera prover och konstaterade det låga blodvärdet och att jag hade en extrem brist på järn. De värdena låg på 1 och ska normalt ligga mellan 30 och 90. Alltså inget järn i kroppen alls.

Igår sa doktorn att min huvudvärk berodde på spänningar i nacken och min yrsel var antagligen för att jag var så lång?! Jag säger bara det, Tierps Sjukshus är värdelöst. Nu förstår jag varför jag har mått så dåligt, känt mig orkeslös, huvudvärken och yrseln. Anledningen till det här vet inte doktorerna. Men antagligen alldeles för mycket träning och för lite mat. Jag som tycker att jag äter hela tiden. Men jag har fått mediciner och ska tillbaka på måndag och ta mera prover. Men jag lever, härliga tider! :D Och det kommer ordna sig, snart är jag tillbaka, bättre än aldrig förr! Dock ingen tävling imorgon..

För övrigt får vi se vad resten av dagen bjuder på.
Jag säger inte nej till sällskap,
det är bara att höra av er om ni vill ses! :)
Jag ska iaf till stallet sen och pussa på mina älsklingsgrabbar.

/ Sandra Jacobsson
Kommentarer
Postat av: Micke

Avhörning.:



Vill ses å säga att du e dum å ska äta mer å sen sätta ett fint bamseplåster på dig panna så du blir frisk!

2009-03-13 @ 17:29:50
URL: http://weeazel.blogg.se/
Postat av: Anonym

Omg Sandra, varför är jag inte förvånad?! Krya på dej babe :D

2009-03-13 @ 18:01:39
URL: http://nylundmartina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0