So damn beautiful!

Publicerat: 2009-05-20 Kl: 20:45:34 | I kategori:


Ännu en dag avklarad, en dag närmare lördag, en dag närmare sommarlovet, en dag närmare skolan, en dag närmare döden.. Haha! Nejmen! Nu ska vi inte vara sånna, men den här dagen har gått väldigt fort. Började med sjukhuset på morgonen. Ett fint blåmärke i armvecket har jag nu efter blodprovet. Jävla blåmärken! Sen stallet då, såklart. Inte fullt lika mycket att göra idag, som tur var :)

När jag hade jobbat klart hade jag tänkt rida Prince, så när jag kom gåendes på cykelvägen till hagen (går ju folk förbi hela dagarna), ser Mirantos låååångt innan jag ens var vi hagen att det var jag tydligen. Han kom travandes mot mig, stannar och blir om galopperade av en gnäggande Prince, men springer direkt ikapp. Ååhh, jag bara älskar mina hästar! Dem gör mig verkligen lycklig! Hur underbart är det inte med hästar som kommer galopperandes med öronen framåt när dem ser att man kommer?! Massor av kärlek till mina älskade pojkar, männen i mitt liv! <3

Självklart hade båda tagit sig en rullning i det blöta gräset efter en regnskur. Så tog med mig båda två, dumpade Mirantos i en av hagarna hemma vid stallet, så han slapp vara själv borta i gräshagarna och Prince fick ta sig en dusch. Blöt lera är ingen höjdare! Sen fick han stå med täcke, torka och äta sin mat. Under tiden drog jag hem en snabbis. Men jag somnade i soffan i TVÅ TIMMAR! Fan, vaknade med huvudvärk också. Anyway, åt mat och körde till stallet. Red Prince med Helena och Knatte. Vi skrittade först en sväng, sen blev det trimmning på stora banan. Underbara lilla häst! Red lite på Knatte på slutet också, klämmnde på ponny med stort P! Och Helena fick njuta lite på Prince. Haha, inte så svårt att inte bli kär i honom.

Hade tänkt dra en solning ikväll, men jag orkar inte.. Så nu tänkte jag hoppa in i duschen och sen tänker jag sova. Upp tidigt imorgon igen, tävlingar ;o På fredag ska jag fixa stallet på morgonen, sen in till stan och shoppa lite flugtäcken till hästarna och kanske åka och hälsa på Suppan. På kvällen ska jag till Nicole, vi ska hyra Exorcisten, haha! Sen är det lördag, jag är taaaaaaaaaggad! See you at the party!

/ SJacobsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0