Are you happy now?

Publicerat: 2009-11-07 Kl: 23:12:26 | I kategori:


Det känns som om jag inte har bloggat sen i onsdags. Känns som om det är jättelängesen! Det har hänt rätt mycket som jag har velat skriva ner och nu kommer jag säkert missa mer än hälften, men jag tänkte försöka mig på att skriva en liten bok nu.

Hästarna har känts väldigt bra de senaste dagarna. Trimmade i torsdags i ridhuset och det gick kanon! Igår fick båda komma ut i skogen, de tycker alltid att det är lika roligt. Idag fick Mirantos markarbeta i ridhuset. Lite studs och travbommar. Vi fick sällskap av Helena och Knatte. Mirantos kämpade på riktigt bra och var duktig. Prince blev klippt idag. Han blev riktigt fin, blev så nöjd! Världens snällaste var han också. Stod och sov när jag klippte honom i huvudet. Däremot skulle han döda mig när jag skulle klippa honom under magen. Han måste vara världens kittligaste. Men han överlevde det också ;) Efter det fick han trimmas i ridhuset, gick också bra. Imorgon ska hästarna vila och få massage av Sofie.

I torsdags när jag skulle göra mina läxor på kvällen, blev det något konstigt. Jag kunde inte läsa vad det stod i boken, hur mycket lampor jag än tände. Jag såg verkligen ingenting. Allting var bara så suddigt och det gick inte över. Fick jordens huvudvärk helt plötsligt också från ingenstans. Jag var tvungen att gå och lägga mig och låg där i två timmar. Min hand somnade dessutom, helt mystiskt. Dagen efter mådde jag rätt bra igen. Lite huvudvärk bara. Mamma trodde genast att jag hade svininfluensan, men det vägrar jag ha. Igår träffade jag Nicole i stallet och berättade om det och då ställde hon diagnosen migrän, vilken kändes lite bättre än svininfluensan, haha! Hoppas att det bara var det!

Igår var det 18 års fest i Vendel. Men först var det förfest i Örbyhus hos Jonathan med trevliga människor. Innan vi åkte vidare till Vendel. Där var det rätt trevligt! Jag hann med en hel del på kort tid däremot. Hade sönder ena axelbandet på min klänning, lyckades hälla diverese alkolholhaltiga drycker på mig själv flera gånger osv.. Sen provade jag även att låta min telefon och kamera bada i Bacardi i 45 minuter, ingenting som rekomenderas.. Åh, så jävla klantigt! Det var väl kanske bara en tidsfråga innan nått sånt hände. Jag har aldrig supit bort eller supit sönder någonting förut. Så lika bra att ta båda kamera och telefonen samtidigt! Haha! Kvällen slutade i varje fall hemma i sängen med sovsällskap!

Idag hade man stallet också, inte så kul.. Så jobbigt att kliva upp när man knappt hunnit somna. Allting flöt på bra i varje fall och det gick rätt snabbt. Mamma lunchade hästarna. När vi kom hem, så sov jag fram till klockan 15 typ. Åt lite och stack till stallet sen. Tog in hästarna och sen motionera jag mina hästar.

Nu sitter jag här med Angelica och snackar skit. Vi är så jävla bra på det! Haha! Vi har tvn på, men vi har verkligen ingen aning om vad det är på tvn. Och såhär är det alltid! Haha! Imorgon ska jag sova så länge som det bara går och sen ska jag ägna dagen till att plugga. Nej, nu ska jag vara social! Duktiga dig som läste igenom hela det här inlägget. Sorry för stavfel och sånt! De få bilderna som blev igår kommer upp på bloggen imorgon. Hörs!

/ SJacobsson

Oh, boy boy! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0