I´m a champion!

Publicerat: 2009-10-21 Kl: 21:56:23 | I kategori:


När jag är trött fungerar verkligen inte min hjärna på rätt sätt. Jag gör bara fel hela tiden. Speciellt på morgonen. Idag var jag påväg med mjölken in i badrumsskåpet(?!), letade efter smöret i kylskåpet fast jag redan hade tagit ut det och ställt det på bänken osv. Och sådär är det varje morgon! När jag skulle göra iordning Prince tänkte jag kratsa hovarna två gånger, fick för mig att jag inte hade gjort det av någon anledning. Tänkte sadla av honom två gånger också, dessutom. Så man kan inte kräva att saker och ting blir rätt när jag är såhär trött, tackar gud för att jag har sovmorgon imorgon!

Skolan hela dagen. Eller hela dagen är väl till att överdriva, slutade 10.45. Åt lunch i skolan och sen blev det halv ett tåget hem till Tierp. Tog en powenap på en halvtimme och sen var jag rätt så laddad igen, så jag pallade att cykla till stallet. Mockade och gjorde klart att sånt där. Sen red jag ut med Susanna och Lancer på Mirantos. Han har fortfarande inte fattat det där med hackamore, vissa kommunikationssvårigheter, om man säger så. Men han är ju bara så förbannat söt när han inte riktigt förstår! Haha! Efter det skulle jag ta en lite lugn tur på Prince i skogen också. Men han var så himla vild, så det blev inte mycket skritt där inte. Underlaget ute inbjuder inte heller till att galoppera av honom någonstans. Så det blev en "skrittur" i skogen och sen åkte jag upp till stallet innan kvällsfodring och släppte honom i ridhuset. Hästen har jag ju hur mycket överskottsenergi som helst. Det kan jag säga att han tog ut nu ikväll i ridhuset, haha! Han blev så lycklig! Han har sån superkondition, så det spelar nästan ingen roll vad jag gör, så blir han aldrig trött. Inte ens efter hoppträningen igår blev han märkbart svettig. Så han är en sån där häst som helst skulle vilja ridas två gånger på en dag, om man nu hade tid för det..

Nu ska jag sova! Haha, snacka om att det blir mycket hästprat i min blogg. Eller btw, jag får nog inte sova än.. Emil ringer nog snart och ber om att få låna min dator. Men jag hinner säkert somna innan det, haha

/ Sandra J.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0