jobbiga jävla tisdag

Publicerat: 2009-10-06 Kl: 22:43:31 | I kategori:


Det är inte kul att åka från stallet klockan 22.15 när man klev upp klockan 6 på morgonen och har kört i ett sen dess. Det är först nu jag sitter ner och kan andas ut. Det är så otroligt stressigt och allting går hand i hand, hinner knappt med att äta. Jag har jävligt svårt att hålla mig vaken på tåget hem och när jag kom innanför dörren när jag kom hem ca 16.15 från skolan, skakade mina knän. Så himla slut.. Sen är det bara pain att veta att man har en halvtimme på sig att äta, andas lite och cykla till stallet eftersom man börjar jobba. Men dem där minutrarna är värda mycket på tisdagar. Sen kan ju bara tillägga när jag ändå sitter och klagar att jag har ont överallt. Jävla träningsvärk.

Men det som har varit bra idag är att mina barn har varit duktiga och mina hästar var fantastiska idag! Speciellt Mirantos! Han glänste som bara den på träningen idag. Han hoppade så otroligt fina språng hela tiden och börjar bli så lydig. Han fick hoppa en oxer på närmare 150 utan det minsta problem. Inte i närheten av bommarna och behöver knappt ta i. Allt kändes väldigt enkelt på honom idag. Jag ska förska behålla känslan till tävlingen på lördag. Prince var mest spänd idag. Han gjorde allting han skulle men var hela tiden spänd. Lite svårt att rida honom när han blir sådär, men men, han kämpade på! :) Sen ska jag tydligen tävla på söndag också. En "hoppgruppskompis" är anmäld till våra hemmatävlingar på söndag, men ville hellre att jag skulle rida. Och självklart gör jag det. Vet däremot inte ens vad hennes häst heter och har aldrig suttit på den. Men det blir nog bra! :) Jag tycker det är så himla roligt när jag får tävla och hoppa på andras hästar. Någonting lär jag göra bra eftersom jag får så pass mycket hästar ändå. Loocello däremot följer kanske inte med på lördag till Falun, han kanske blir såld tills dess. Det visar sig!

Jag tackar gud att jag har sovmorgon på onsdagar! Dessutom ska mina hästar vila imorgon, vilket jag också ska försöka göra då. Det behöver jag! Lite borde jag plugga också. Btw, så gick det rätt bra att rida ute i Lervik idag också. Nu är jag så trött, så jag mår illa. Men jag måste duscha först, jag är ofräschast i stan.

Sleep well, darlings!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0