Little Prince

Publicerat: 2010-12-13 Kl: 20:15:38 | I kategori: Tidigare hästar


Född 2002
Cortez - KP Sirocco - Okänd
Brun, valack, ca 161cm

"Prince" köpte jag januari 2009, efter att ha tittat på massor av hästar till och med i Tyskland. Hittade Prince 4 mil hemifrån, så kan det vara ibland! Prince hade då tävlat upp till 135cm som 6 åring och även startat i Falsterbo. Det var meningen att han skulle bli min juniorhäst och ge mig rutin i lite större klasser och han har uppfyllt sitt "jobb" till fullo! Bättre häst att lära sig hoppa stora hinder på finns inte. Ställer alltid upp till 100%. Efter att jag hade ägt honom i tre månader debuterade vi 130 med bra reslutat och efter det har det bara rullat på.

Han är min rosettplockare och har hela tiden väldigt jämna reslutat. oftast felfri. Under 2010 tävlade vi med vinster i 120/130 klasser, fick pris i 135 och debuterade 140 (med 8 fel). Målet under 2011 är att bli stadigare i 135-140 klasser och såklart fortsätta prestera bra reslutat i 130 klasser.

Utöver Cortez (pappa) och KP Sirocco (morfar), som är Halvblodshingstar, har Prince bara ponnysar i sin stamtavla. Han är dessutom registerad som Svensk Ridponny, så man skulle kunna säga att han är en förvuxen ponny. Lite roligt va?

Prince är för övrigt en väldigt charmig häst och framförallt väldigt söt! Han är alltid väldigt ambitiös i all ridning och otrolig ridbar. Han är rolig att rida varje dag! Däremot är han en ganska känslig häst, har lite sadeltvång och är mötesskygg. Kan vara lite skraj för nya människor ibland, men han är världens snällaste. Okomplicerad i all hantering dessutom. En riktig prins med andra ord!




Såld 2012 till Emma Willgård.

Kommentarer
Postat av: bea

Hej kollade nyss in på din blogg och läste om hästarna. Fick genast en liten egoboost då jag läste dom din häst Little Prince då jag också har en förvuxen ponny, men som har elitponnyn Power Boy som pappa. Får ofta höra att små hästar inte klarar dom stora klasserna men när jag läste ditt inlägg om din häst blev jag faktiskt riktigt glad. Stor lycka till inför tävlingsäsongen 2011 :)

2010-12-28 @ 21:28:42
URL: http://beatriceks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0