Mirantos T

Publicerat: 2010-12-13 Kl: 19:59:52 | I kategori: Mina hästar


Född 2000
Levantos II - Stanford - Imperator
Skimmel, valack, ca 164cm

Ägare: Sandra Jacobsson

"Pirro" kom till mig i november 2008 och tanken var att han skulle vara hos mig under vintern eftersom ägaren inte hade tid med honom och jag hade "ingen" häst, då min bästa häst blev utdömd i samma veva. Han hade då startat 110/120 klasser. Vi tränade lite under vintern och allt funkade ganska bra! Vi startade vår första tävling tillsammans i februari 2009 i 1m och 110cm. Felfria och placerade i första klassen och fyra fel i den andra. Vi fortsatta klättra i klasserna, debuterade 130cm i maj 2009 och var felfria och placerade. Han blev bättre än vad någon hade kunnat ana, allra minst jag. Så i maj blev han hel och hållet min häst, så innan mig är det bara uppfödaren som har haft honom.

Vi avslutade tävlingsäsongen 2010 med att debutera 145cm och vinna. Under 2010 hann vi dessutom med att starta på vårat första SM (junior) och starta på ett par elittävlingar. Under 2011 är målet att starta 150cm och skaffa oss rutin i dem klasserna. Vi ska även debutera på Young Rider-SM och göra det så bra vi kan!

Mirantos är en väldigt snäll och glad häst som älskar att hoppa och springa fort i skogen! Han har väldigt lätt för sig i både markarbetet och hoppningen, inget är för svårt eller nått hinder för högt. Tar livet med en liten klackspark. Han kan däremot testa nya människor var gränserna går, men skärper sig ofta ganska snabbt. En häst som är väldigt ridbar och rolig att rida på alltså!


Kommentarer
Postat av: Linda

Superfin häst! :)

2011-01-09 @ 13:42:23
URL: http://lindabj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0