-30 grader

Publicerat: 2010-01-06 Kl: 21:44:18 | I kategori:


Det är helt obeskrivligt kallt idag. Och självklart skulle jag ha stalltjänst idag. Vårat varma stall hade till och minusgrader på morgonen, så stalltäckena räckte inte riktigt till och flera hästar stod och frös när jag kom på morgonen. Dessutom hade allt vatten frusit i hela stallet också. Grejt. Så alla hästarna fick vara inne idag, så att vi kunde få upp lite värme i stallet i varje fall. Bara ponnysarna fick gå ut en liten stund på förmiddagen. Mirantos skulle egentligen behöva klippas till clinicen på måndag, stackarn. Haha!

Det gör ont att andas utomhus, speciellt när man blir lite andfådd. Så kan inte påstå att det blev något jätteseriöst ridpass idag på hästarna. Trimmade lite grann i ridhuset. Båda kändes riktigt fina trots kyla :) De var nog glada av att få göra nått. Red Helenas ponny Knatte idag också, riktigt roligt! Imorgon blir det stallet ganska tidigt. Då blir det lite markarbete med hästarna, Helena gör sällskap. På kvällen ska jag jobba.

Nu har jag duschat och fått tillbaka känseln i kroppen. Det gjorde fan ont överallt när jag duschade, haha! Så himla nerkyld. Ikväll skulle jag egentligen ha filmkväll med en söt människa, men nu blev det inte så. Jag ska äta vidare på mina väldigt äckliga chips och sen ska jag sova.

tråkigtinlägg.se

/ Sandra
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0