Dött?

Publicerat: 2010-01-31 Kl: 22:06:54 | I kategori:


Man skulle kunna tro att jag har gått och dött, jag bloggade inte igår! :O :O

Men nej, jag lever. Även fast det inte riktigt känns så. Helgen har minst sagt varit händelserik och jag har inte hunnit med att sova, så kan ju inte påstå att jag är utvilad. Det var ju nyss fredag och nu är det måndag igen. Men den här veckan kommer bli så jävla grejt, det känner jag på mig.

Igår hade vi stallet och under natten hade det kommit sjuka mängder snö. Ni anar inte! Sen har det snöat konstat tills idag och det har inte snöat lite heller. Det har vräkt ner. Så det var ju sådär lagom roligt att ta ut hästarna i hagen när man var tvungen att pulsa i snö upp till låren. Men annars flöt dagen på ganska bra, med tanke på att jag var tvungen att hoppa in och ta Nattas första lektion på morgonen, för att hon var insnöad och att Mirantos försökte skrämma livet ur mig. Hittade en blodig häst i hagen. Men det var som tur var inte lika farligt som det såg ut. Men det var fan blod över allt. I snön, hela ansiktet, grimman, täcket och hela vänster fram. Så jag hade panik där ett tag. Men sen kunde jag lugna ner mig.


Grannens tomt! Det gömmer sig två bilar där under snön också.

Igår kväll blev det fest i Mehede iaf. Kvällen började ganska bra, men sen när vi kom dit vet jag inte om jag hade så kul egentligen. Men full blev man. Kvällen var kanske inte riktigt värd huvudvärken jag hade imorse när jag vaknade, haha! Men som vanligt blev det en hel del smickrande bilder. Lägger upp dem imorgon här på bloggen!


Lotta och jag igår :)

Idag blev det till att kliva upp tidigt, skulle följa med Gustav och provrida ponny hos John och Karro. Jättekul att träffa dem igen! Ponnyn var fin, passade Gustav ganska bra. John hade självklart satt på ponnyn en rosa luva för att jag skulle komma ;) haha! Så idag fick jag rida ponny också, roligt.
 
Efter det åkte jag direkt till Gävle och hjälpte till på ponnytävlingar och sen tävlingsryttarmöte. Efter det var det riktigt gott med Max hamburgare, kan jag ju säga. Kom ganska sent till stallet sen. Mockade, red Prince och mamma promenerade med Mirantos. Nu sitter jag här och funderar hur fan jag ska överleva den kommande veckan egentligen? Den tanken slår mig alltid på söndag, men på nått vis lyckas jag alltid ta mig igenom helskinnad. Den här veckan kommer däremot bli speciell, inte som alla andra veckor.

/ SJacobsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0