Ignorance

Publicerat: 2010-01-25 Kl: 21:11:07 | I kategori:


Tror ni att jag har träningsvärk idag eller? Haha, jävla body pump! Eller ja, egentligen är det inte så farligt. Jag har mest träningsvärk i armarna och rumpan(?!), annars är det ganska bra. Så jag kan ju inte påstå att jag är helt otränad i varje fall. Det var inte så himla jobbigt, men när det var dags för armhävningar dog jag, först var jag ganska kaxig, sen blev det joooobbigt. Jag pallar fan inte lyfta mig själv, haha! Men utvärdering av det hela var det väl helt okej. Lite för mycket styrketräning av överkroppen för min smak, eller hur jag nu ska uttrycka mig fint. Jag vill inte ha världens muskler i armarna, snarare få bättre kondis och mera muskler på magen och ryggen. Ni som rider vet att det är det vi har nytta av som ryttare. Så jag kanske borde satsa på core och cyckling (spinning) istället. Om jag får med mig någon på det!

Alltså, har jag känt mig som en gammal tant idag tack vare träningsvärken. Första tanken när jag vaknade var, "hur tusan ska jag överleva en dag på Kybacka?!". Men det var lugnt, Cissi var ganska snäll mot mig idag ;) Haha! Vi gjorde klart stallet på morgonen, sen åkte vi till Lervik och tittade på träningarna för Helena Persson, trevligt. Sen blev det Thai-mat, det gillas! Sen blev det lite bus ute i skogen med Cissis bushästar. Så mycket mera hann vi inte med idag.

När jag kom hem stack jag till stallet ganska direkt (efter att jag hade försökt lägga in ny musik i telefonen, misslyckats, blivit arg... Min telefon får stå ut med mycket, mera behöver jag inte säga). Fixade allt med hästarna, putsade mina saker (ja, ni läste rätt!) och red ut på Mirantos med Angelica och Jettan. Prince hade sin vilodag idag, vilket inte uppskattades så himla mycket. Varje gång jag tittade på honom hoppades han på att han också skulle få ta en tur, men det var hans otursdag idag, enligt honom själv.

Imorgon är det stressiga tisdag. Mirantos ska få hoppträna hemma i Tierp och på onsdag ska Prince få åka till "storstan" och träna för Leif. Nu ska jag slöa i sängen, Paradise Hotel snart! Egentligen hade jag tänkt lägga upp filmerna från Gretzer-clinicen (hahah, jag vet att jag är seg!) idag, men hittade inte sladden till kameran på första försöket, så får bli en annan dag ;) Det är ju trots allt tanken som räknas.

/ SJacobsson.

- vart fick jag motivationen att blogga ifrån?
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0