Fireflies

Publicerat: 2010-03-17 Kl: 12:53:31 | I kategori:


Det var en ganska lång dag igår. Började med att åka till Gävle och rida dressyrträning på Prince för Fredrik Böhling. Både hästen och jag fick mycket beröm. Skönt att få lite bekräftelse att vi är inne på rätt spår. På sista tiden har jag haft känlsan att vi har "kört fast" på marken. Men nu känns det bättre igen! Hästen känns fräschare än någonsin och pigg!

På kvällen efter jobb och allt sånt red jag Mirantos på hoppträningen. Han är fortfarande helt övervild, vårkänslor eller vad är det här? Han sprang bara runt med mig och överhoppade sig extremt mycket. Men vi styrde runt en ganska stor bana och gjorde det bra. Hästen var kanske inte superfokuserad, aningens läskigt att styra på en 150 oxer när hästen inte ens backar av själv. Han har självförtroende så det räcker och blir över, min lilla diva ;) Han känns super! Han får däremot lugna ner sig liiiiite, haha! :D

Idag är det fantastiskt fint väder ute. Ska rida ut en sväng på Mirantos i solskenet och ikväll blir det hoppträning med Prince i Gävle. Jag hoppas att han inte har träningsvärk sen igår bara :) På fredag åker jag till Elin Jansson i Örebro med hästarna, ska bli superkul! www.loviseholm.com

Jag ser fram emot kommande tävlingar också. Vi är anmälda till Umeå och Gävle. I Umeå får Mirantos hoppa 130, 140, 135 och Prince får hoppa 120, 130, elitlaget, 135 :) I Gävle får Mirantos hoppa 130, 130, Lilla GP140 och Prince 120, 130, elitlaget. Självklart kan det bli ändringar beroende på hur det känns, men det är min plan och mål! :)

/ SJ
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0