Nu står inte benen upp längre.

Publicerat: 2010-05-02 Kl: 22:12:36 | I kategori:


Jag måste vara världsmästare på att pusha mig själv till min yttersta gräns och pressa mig själv. Jag är riktigt dålig på att lyssna på min kropp och bara kör på. Jag bara vill vill vill, men kroppen hänger liksom inte med alla dagar. De senaste åren har kroppen gett upp på vårkanten och jag har legat på sjukhus, den här våren har jag klarat mig, so far. Jag får ofta höra, "jag blir utbränd bara jag tänker på ditt liv".

Idag har varit en sån där extra jobbig dag. Och jobbigare är att jag är sjuk, så knarkat Alvedon hela dagen. Började med att kliva upp tidigt och ha stalltjänst. Mamma var snäll och stod för den mesta delen av mockningen däremot. Sen hem en snabbis och äta lunch. Efter det följde jag med Lisa till Älvkarleby på tävling. Där träffade jag många jag kände, superkul! Efter en heldag var jag död. Då blev det hem och jobba, Ullis var sjuk och behövde någon som kunde ta hennes lektioner. Sen skulle alla hästarna motioneras.

Vid det laget var jag inte så himla stadig på benen längre. Snälla Lisa motionerade Alfons åt mig, Pirro fick longeras och Prince trimmades. Och Prince får en guldsjärna för att han kändes så jäkla fin idag!



Imorgon är det tveksamt om jag pallar skolan, mår fan inte bra. Frisören imorgon däremot!

Kommentarer
Postat av: Sara Catharina Sanderfors

Ring om ni behöver vikarie! Ridlärare är mitt drömjobb... ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0