Svar på frågestunden del1

Publicerat: 2011-04-07 Kl: 21:37:21 | I kategori: Frågor


Nu kommer svaren på frågorna som har kommit in!



hur många läsare har du ungefär om dagen? :D
Det är väldigt varierat. Men ca 350-400 läsare per dag, men det ökar hela tiden! :)

tävlade du ponny innan storhäst? isf vilka klasser och på vilken ponny :D
Jag började såklart att tävla ponny, men började tidigt med storhäst och tävlade det paralellt med ponnysarna. Men jag har inga nämnbara meriter på ponny, LB hoppning och LA dressyr. Däremot har jag startat en MSV dressyr på storhäst när jag var mindre. Den ni ;)  

Har du några planer på vad som händer efter studenten?
Som det ser ut just nu tänker jag försöka skaffa mig ett jobb, för att sen nästa år eventuellt söka in på polishögskolan. Men vi får se vart livet tar mig.

Har du någon favorit tävlingsplats?
Hmm nej.. Men tyckte stadion i Stockholm där SM gick i somras var en trevlig tävlingsplats och sen ligger Umeå också varmt om hjärtat :)

Tänkte fråga dig om Umeås tävlingar? Har du varit där ofta? är det bra tävlingar, alltså bra organiserat? är det fräscht/stort/litet? vad tycker du om deras tävlingar? Funderar på åka dit men det är så långt! :)
Jag har varit i Umeå 5-6 gånger och jag tycker att det är jättebra tävlingar! Kanske lite liten framridning och ibland tråkigt byggda banor, men annars tycker jag att allt annat i överlag är bra, väldigt fin anläggning etc. Så om du har möjlighet så skulle jag åka dit!

hur kom det sig att du blev så intresserad av att börja tävla? :)
Bra fråga! Men det är det jag tycker är allra roligast, att träna och tävla. Om jag inte hade kunnat tävla, så hade jag nog inte hållt på med det här. Att kunna sätta upp ett mål för allt slit man lägger ner och matcha sin tävlingskamrat mot fina resultat. Hur roligt som helst! Förstår däremot inte riktigt tjusningen med "hobbyridningen", jag vill ha mål att sträva mot. Att alltid kunna bli bättre och få ett "kvitto" på all tid och pengar man lägger ned på hästarna.

Varför har du varit "ledig" från skolan i typ tre veckor eller vad det var du sa förr?
Vi hade praktik i tre veckor och eftersom jag krossade foten i höstas, var jag inte helt "funktionsduglig" och då fick jag tillåtelse att göra praktik hemma hos Pernilla (där jag har mina hästar uppstallade). Ingen skulle vilja ha mig, halta Lotta, i till exempel Tyskland där många av mina klasskompisar var :)

Kan du inte göra ett inlägg om ponnyer du har haft?
Haha, jag har faktiskt bara haft en egen ponny! Men jag kan göra ett inlägg om mina tidigare hästar, så snart som möjligt.

Varför bytte du klubb? :)
Antar att du menar varför jag bytte tillbaka till Tierp från Gävle? :) Det var ett fruktansvärt svårt val, eftersom jag trivdes så himla bra i Gävle.. Jag är som sagt ursprungligen Tierpstje. Jag jobbar på den klubben, jag tränar där, jag har haft mina hästar uppstallade där i flera flera år, jag bor i Tierp etc. Tierp valde att göra en satsning på tävlingsryttarna 2011 och kom med fina erbjudanden, som jag inte kunde tacka nej till helt enkelt.

Jag tänkte fråga om vilken, enligt dig, är den bästa tävling du gjort hittills?
Om du menar resultatmässigt, så måste jag ju säga att det var när jag var i Umeå i höstas. Prince fick en vinst, en trejde och fjärde placering med sig hem. Mirantos var fyra i en 140 och VANN debuten i 145. Helt fantastiskt roligt!

har du funderat nått över din framtid? vill du jobba med hästar?
Jag vet inte vad jag vill göra i framtiden.. Drömmen vore ju att jobba med hästar. Kunna tävla, träna, träna andra och andras hästar etc. Och det hör ju av sig folk titt som tätt och frågar om man kan ta hem en häst på tillridning, så det kanske finns underlag för det? :) Men samtidigt skulle det vara "skönt" att ha ett "vanligt" jobb (typ polis isf) och ha hästarna lite på sidan om. Kanske ha 1-2 hästar i svårklass och någon yngre förmåga/tillridninghäst, så man ändå kan hänga med i hetluften. Så jag vet inte riktigt vad jag vill göra faktiskt..

/SJacobsson

Kommentarer
Postat av: Jenny

Vad roligt att du gillar Umeå =) du är välkommen tillbaka. Ha en bra dag

2011-04-07 @ 22:39:42
URL: http://jennynystrom.blogg.se/
Postat av: emma fors / forzi.blogg.se

jag måste bara få fråga en grej.. hur gammal är du ? :D haha! :)

2011-04-07 @ 22:49:59
URL: http://forzi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0