Tävling dag 4

Publicerat: 2011-04-18 Kl: 16:47:18 | I kategori: Tävling


Igår var bara Mirantos med till Gävle och hoppade en 140 och han var klockren till 3-kombinationen.

När vi var och tränade för Sylve fick vi massor av bra hjälp, så jag hittade någon knapp (eller snarare hittade den rätta ridningen) som får honom att hoppa så himla väl. Han hoppar så mycket att han nästan tappar balansen efter hindrena. Kände av tendenserna redan i fredagens 140, då vi fick till några riktiga lyror. Så in i oxer-räcke-räcke kombinationen hoppade han så himla bra att han helt enkelt inte räckte fram till B-hindret. Och jag som är van att behöva ligga på handbromsen genom kombinationer (då det har hänt flera gånger att han gått på studs eller tagit ett språng när det skulle varit två), fattade inte riktigt vad som hände. Så där satt jag som ett fån, haha!

Jag ser det här som ett steg åt rätt håll. Målet är ju att kunna vara med att slåss om rosetterna på SM och i svår hoppning och ska vi kunna göra det måste han hoppa såna språng alla gånger, väl och försiktigt. Så nu är det nog bara att fortsätta på samma sätt, så Mirantos får "hoppa in" sig i det här, koppla ihop allting helt enkelt. Igår hängde nog inte huvudet med på min lilla Snövit, haha!



Så jäkla glad att jag fick sån bra hjälp hos Sylve, har verkligen fått en knuff framåt åt rätt håll :D

/SJacobsson

Kommentarer
Postat av: Erica

Hm, Lisel gillade inte heller den kombinationen (fick stopp där). Nu har vi ju haft lite problem med trekomb i vänstervarv men tyckte inte första oxern stämde mot räcke-räcke, antingen så hoppade jag snett in med båda hästarna eller så var den sne och då kändes det långt. :S Hade precis samma problem som dig i Umeå, när L hoppade så väl med bak att hon inte heller nådde fram till b-hindret. Det är en fin avvägning på att dom ska vara rädda om benen men samtidigt tänka fram i landningen... =)

2011-04-18 @ 22:50:26
URL: http://ericasjostrom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0