Helgens kaos

Publicerat: 2011-08-14 Kl: 20:49:27 | I kategori: The life of Sandra


Det har inte riktigt rullat enligt planerna den senaste veckan och ännu mindre nu i helgen. Det har varit en riktigt jobbig helg, det har känts tugnt, förvirrande och frustrerande. En av grejerna handlar om Mirantos..

Eftersom SM börjar redan på onsdag, så var planen att Mirantos skulle genrepa på våra nationella hemmatävlingar och bara hoppa en 140 i fredags. Han kändes klockren på framhoppningen och kändes riktigt taggad när vi kom in på banan. Men tyvärr slutade det med att han stannade ut sig på en linje som flera hade problem med då kvällssolen låg rakt i ögonen på hästar och ryttare. Jag blev ändå förvånad över det som hände, han är ju en tuff häst som verkligen inte stannar i första taget, då ska det verkligen vara omöjligt för honom att ta sig över utan att "slå ihjäl sig". Första tanken var självklart att det var nått fel. Typ att han var döende, nojig som jag är. Tankarna började självklart genast att snurra. Hur blir det SM? Och hur fan blir det med Skåne då? Tänk om det är nått allvarligt? Gick direkt till veterinären, som böjde igenom honom och han var inte döende som jag trodde. Men såklart kändes det ju inte bra att åka iväg på ett SM med det som hände i ryggen.

Jag beslutade mig för att starta en 125 idag för att se hur han skulle kännas. Vi kom runt på fyra fel. Han känns inte ofräsch på nått sätt, snarare "skrämd". När jag tänker efter har det hänt lite saker för honom på de senaste tävlingarna. Missförståndet i 135 i Strömsholm, det som hände i 150n, incident på en framhoppning och det som hände i Avesta i 130.. Han är en så pass försiktig häst och jag tror att pluskontot tog slut i fredags. Skittråkigt, men antagligen sant. Alla sakerna som har hänt känner jag inte att jag kan lägga helt på mig själv heller, men men..

Jag är väldigt mån om honom och vill verkligen inte bränna honom. Det är första gången han har bangat såhär och det självklart inget jag vill befästa. Därför blir det klassändringar till SMet. Han ska få gå lägre, leka lite och fylla på "pluskontot" igen. Men fan vad tugnt det är och fan vad jag tycker synd om min häst.. Men snart är vi nog tillbaka i svårklassform igen! :)



/SJacobsson

Kommentarer
Postat av: sara

Nej vad tråkigt! Hoppas att han hittar sitt självförtroende snart igen.

2011-08-14 @ 21:52:09
URL: http://ussing.blogg.se/
Postat av: Hanna

Jag har bilder på dig och på båda dina hästar sen den 14 augusti, ge mig din e-post så skickar jag dom till dig om du vill! :)

2011-08-14 @ 22:28:53
URL: http://hau.blogg.se/
Postat av: Sigrid

Deppa inte Sandra, ni är snart med däruppe igen! Klandra inte dig själv vad du gör, du är hur duktig som helst och det vet du!



Stor kram.

2011-08-15 @ 07:09:21
URL: http://sosigog.blogg.se/
Postat av: Bella

Vilken sund inställning! Jag är övertygade om att ni hittar tillbaka till rätt känsla igen:)

2011-08-15 @ 15:30:48
URL: http://horsesideonlife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0