En hästig årsresumé, 1

Publicerat: 2011-01-01 Kl: 23:48:11 | I kategori: Mitt hästår 2010


Jag lär ju följa grupptrycket och göra en årsresumé som alla andra. Men eftersom den här bloggen har blivit mer och mer "hästig" genom åren, så gör jag helt enkelt bara en kort resumé av mitt "hästår" :)

Januari
- Jag löste lincens för en ny klubb, Gävle Ryttarsällskap.
- Red med på en clinic för Maria Gretzer med 39 graders feber på Mirantos i Gävle.
- Mina hästar började trimmas igång efter vintervilan och red/hoppade en del andra hästar också.


Gretzer-clinic. Filmklipp från clinicen hittar ni här och här!

Februari
- Jag fyllde 18 år och var därför inne på mitt sista juniorår.
- Hästarna gick sin första tävling för året i Strömsholm, 120 o 130. Hästarna fick med sig ett varsitt pris hem.
- Fortsatte hoppa på lite andra hästar också.


Mirantos i Strömsholm, 6a av 140 starter.

Mars
- Mirantos fick kolik, som gick över snabbt som tur var!
- Hästarna gick sin andra tävling för året, 120 o 130. Vi fick med oss tre priser hem, varav två stycken från 130n.
- Tränade dressyr för Fredrik Böhling på Prince.
- Tog med mig hästarna och åkte på praktik hos Elin Jansson.


Mirantos försökte busa av mig i 120 :)

Prince hoppar felfritt i 130 cm och får en färgad rosett.

April
- Åkte direkt från Elin Jansson i Örebro till Umeå på tävling, där även en omgång i eliten gick av stapeln. Jag var junior i vårt lag.
- Mirantos debuterar 140cm i Umeå med 4 fel och Prince hade en formsvacka, två nedslag i alla starter trots det fick han pris i någon klass ändå.
- Prince laddade om till Gävle Horse Festival två veckor senare och var felfri i alla starter och fick priser, inklusive lagklassen där jag var junior igen för vårt lag (laget slutade 2a).
- Mirantos gjorde bland annat yttligare en fin start i 140cm med 4 fel på Gävle Horse Festival.
- Alfons bodde hos mig i några veckor.


Alfons!

Mirantos debuterar 140 cm med 4 fel.

Prince hoppar felfritt hela helgen i Gävle, bland annat i den här lagklassen.

Maj - händelserik månad
- Startade på Högbo spelen med fina reslutat:

På fredagen hoppade båda hästarna felfritt i 130 och fick pris.
På lördagen var Mirantos dubbelnolla i 135 och fick pris, kvalade till att få starta på elittävling! Prince hade 4 fel i samma klass.
På söndagen gick Mirantos sin tredje 140 med 8 fel (blev fel i en kombination, A o B ramlade ner) och Prince gick finalen med laget (4 fel), vi vann omgången och hela serien. Kvalade till Lag-SM på Strömsholm!

-  Hästarna startade i ett regnigt Falun. Prince hoppade 120 (0+4fel) o 130 (0fel), Mirantos gick 130 (4fel) o 140 (0+4fel!). Därmed var jag och Mirantos kvalade till SM.
- Tävlade familjen Wallins häst och fortsatte hoppräna på andra hästar.


Mirantos hoppar felfritt i 135 och kvalar till start på elittävling. Film på rundan finns här!

Juni
- Mirantos fick åka på elittävlingarna i Strömsholm för att få mer rutin och starta på Lag-SM. Vi fick med oss nyttiga erfarenheter med oss hem, bland annat att vi måste träna på att hoppa vatten (som ni fattar när ni ser filmen på laget, haha).
- Fixade tappskokompetensen i skolan.
- Prince åkte på ett nationellt meeting i Gagnef och debuterade 140 med två nedslag, duktig!
- Sålde min ponny.


Mirantos hoppade 130(4fel), 140 (12fel) och lag (ute) i Strömsholm. Rundan från laget finns här!

Prince debuterar 140 cm!

Kommentarer
Postat av: sara

Vad fina ni är, hoppas allt går bra med din fot. Önskar dig ett gott nytt år, kram från oss här uppe!!

2011-01-02 @ 11:07:49
URL: http://saraochshaman.blogg.se/
Postat av: Åsa

Jag är ju relativt ny här så det var kul att få läsa, ser fram emot nästa del! :)

2011-01-02 @ 12:40:44
URL: http://hasteriet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0