Rufus

Publicerat: 2011-07-04 Kl: 22:05:50 | I kategori: Tidigare hästar


Jag tänkte skriva ett inlägg om mina tidigare hästar.. Jag har ganska mycket läsare just nu, och jag är övertygad om att det är många som inte vet så mycket om mig :) Så jag tänkte börja att berätta om min första häst!

Jag är från början är "ridskoleunge" utan hästintresserade föräldrar, så jag fick min första häst när jag var 13 år. Innan det tävlade jag en del på ridskolans hästar/ponnyer i både hoppning och dressyr.

 
I mina ägor från 2005-2008

Min första häst var Rufus! En halvblodsvalack (e: Anart - Caracas) som var 14 år när jag fick honom, han tävlade då upp till 150 med förra ägaren och jag kunde inte fått en bättre läromästare. Han var inte speciellt lättriden, så jag har lärt mig mycket på honom. Han tog mig ut på hoppbanorna och jag fick göra debut på regionala/nationella hopptävlingar. Jag var även lite intresserad av dressyr när jag var yngre, så vi startade en hel del dressyr också med fina placeringar upp till LA:4 tror jag. Vi debuterade även MSV med bra resultat.

Rufus kommer alltid vara speciell för mig. Han är speciell häst. Han la en stor del av grunden i min ridning och det värderar jag högt. Jag sålde honom 2008 till en tjej som har haft mycket glädje av honom. Idag är han en glad och fräsch 20 åring, som inte ser ut att vara en dag äldre än 5 år.


fint pris på en regional dressyrtävling

Vinst i en LB:3 tror jag ;)

Tävlingsdebut, 1m!


120 debut!

120 debuten på film! Jag var alltså 13(?)år här och jag grinade nästan när jag kom ut från banan för att jag var så glad att det hade gått så bra. Det var stort för mig att hoppa 120 på nationell tävling som bara tidigare tävlat ridskolehästar i 90 cm.



Fortsättning följer med de andra hästarna.. :)

/SJacobsson

Kommentarer
Postat av: emma fors / forzi.blogg.se

åh va duktig du är! 120 vid 13 år!? grymt!

2011-07-04 @ 22:38:30
URL: http://forzi.blogg.se/
Postat av: läsare

på bilderna & filmen ser de ut som du har blont hår? har du haft det tidigare?:) fint ju! förresten, fin häst:)

2011-07-05 @ 16:17:53
Postat av: Sigrid

Kul läsning!

2011-07-06 @ 11:00:02
URL: http://sosigog.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0