Hoppning

Publicerat: 2011-03-10 Kl: 22:30:14 | I kategori: Träning




Idag hade jag med mig Leffa och Mirantos till ridhuset. Prince fick gå en tur i skogen hemma :) Mirantos fick hoppa lite. Vi är lite "otrimmade" när det gäller hoppningen, då vi båda har hoppat ungefär lika lite sen olyckan.

Det "problemet" som är just nu är att Mirantos har varit lite olydig på banan och tränger mot innerskänkel på böjda linjer och genom kortsidor etc. Jag märkte problemet först och främst på träningen för Pether Markne förra veckan och på tävlingen. Så idag blev det s-linjer för hela slanten. Fyra hinder med 17m emellan. Började med att rida 5 språng mellan varje eller lägga volter emellan. Och efter lite hinderhöjning och lite nötande avslutade jag med att hoppa linjen med 4 galoppsprång emellan och då var han jättefin. Väntade fint mot hindrena och följde med runt i alla svängar.

Han fick även hoppa med en fast martingal idag som Pether tyckte att jag skulle ha när jag tränade och trimmade hemma. Jag valde även att hålla hinderhöjden nere, han behöver absolut inte träna på att hoppa högt :) Så i år kommer det bli mycket trimma och styrketräning för Mirantos och bara hoppa upp på större hinder och banhoppning inför tävling.

/SJacobsson

Kommentarer
Postat av: Martina

Trevlig blogg du har!:-)

2011-03-11 @ 18:21:30
URL: http://mzedendahl.blogg.se/
Postat av: Micke

Fan va bitig han ser ut här!

2011-03-11 @ 23:43:34
URL: http://ridingartdeco.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0