Kaos i Elingbo

Publicerat: 2011-03-24 Kl: 15:25:28 | I kategori: The life of Sandra



Walle och Mirantos! :)

Idag åkte Pernilla bort över helgen och jag är själv i stallet. Hon hann däremot hjälpa mig i stallet imorse innan hon drog. Vi har 6 hästar i stallet just nu som ska ridas, men som tur var hade jag planerat vilodag åt Mirantos idag, så behövde bara motionera 5 hästar. Det gick mycket bra med allihopa!

Till kaoset..
Jag skulle ta in Leffe, men ser nått konstigt i hagen. Då har vår shettis rymt in till honom. Så fick börja med att flytta tillbaka lilla Plexus till sin hage. 10 minuter senare rymmer Plexus in till Prince och Mirantos istället och satte fart på dem. Bushästar! Helt tokiga blev dem när de fick en liten ponny i hagen :) Så jag fick så vackert torka ytliga broddtramp sen... Några minuter senare ringer Pernilla och säger att grannen har ringt och två bruna hästar är lösa. Då hade Hop-zan och Walle hoppat ur sin hage. Så fick gå en bra bit och fånga in tokhästarna. Stackars Issy var själv i den trasiga hagen, men vågade inte hoppa ut. Klok häst det där ;) haha! Så det slutade med att alla åtta hästarna fick så vackert gå in i stallet igen.

Till saken hör också att det blåser storm ute. Så det blåste bokstavligen rakt igenom huvudet på alla hästarna idag. Nu ska jag sticka ner och handla! Barnen ska baka på ridskolan inför helgens lokala ponnyhoppningar idag :)

/ SJacobsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0