Scourrierbett

Publicerat: 2011-03-16 Kl: 21:39:20 | I kategori: Utrustning




Det är flera som undrat vad jag rider Prince på för bett ibland, och det är ett sånt här bett som ni ser ovan. Bettet kan användas på flera sätt och den ena sidan av bettet är slät och den andra räfflad. Så den ena sidan blir alltså lite skarpare än den andra.

Eftersom bettringarna sitter fast i bettet ger ringarna ett litet tryck när man svänger, vilket gör att hästen blir mer lättsvängd och bettet brukar fungera bra på hästar som hänger lite i handen och faller på framdelen. Jag upplever även att det blir lite "hävstång" av bettet eftersom jag fäster tyglarna i det yttersta ringarna och sidostyckena i ringar som sitter fast. Prince fungerar hur bra som helst på det här bettet, det bästa jag provat på honom! Jag har det någon gång i veckan när jag trimmar och så brukar jag hoppa honom på det.

Han går inte med det varje dag, utan brukar variera med bettet nedan.
 


/ SJacobsson

Kommentarer
Postat av: Matilda

Vart har du köpt det bettet någon stan?:)

2011-03-17 @ 08:21:18
URL: http://brusboskogen.blogg.se/
Postat av: mja

var finns Scourrierbettet att köpa? :)

2011-03-18 @ 19:14:50
Postat av: Karin Ellnestad

Skulle jättegärna veta var man kan köpa det där bettet då jag har en häst som lägger sig på bogarna och blir väldigt framtung! Mvh Karin

2011-12-05 @ 11:25:56
URL: http://karinellnestad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0