Tårta och duktiga barn

Publicerat: 2011-03-03 Kl: 19:51:51 | I kategori: The life of Sandra


Nu är jag nyss hemkommen från ridskolan igen. Tänkte dela med mig av hur en lektion för mig kan se ut.. :)

Idag fick mina elever öva på att trava över två bomserier på långsidan och lägga en volt emellan, och på den andra långsidan jobba självständigt. Vid bomserierna fick de träna på att rida i rätt tempo in över bommarna för att det skulle stämma med avståndet mellan bommarna, göra en rund volt i balans och samtidigt se upp på varandra. På den "självständiga-långsidan" gjorde de olika saker som att rida hästen rak innanför spåret utan en vägg att "luta sig mot", balanslättridning, galoppfattningar, ta och släppa stigbyglarna, tempoväxlingar etc.

Efter den övningen fick de två och två galoppera på en volt med två bommar, en vid den öppna delen och en vid den stängda delen av volten. Där var målet att komma i en bra galopp, på mitten, titta på nästa bom i tid och att försöka få bommen mitt i ett galoppsprång. Och såklart var dem jätteduktiga!


Haha, visst är jag grym i paint?! Aja, huvudsaken att ni fattar vad jag menar ;)
Sen hade vi en avramling för två veckor sen, så efteråt blev det tårta! Så himla gott, liite synd att dem inte trillar av oftare (skämt åtsido, såklart!).

Nu ska jag ha lite egenvård av mig själv, haha! Duscha, måla naglarna och raka benen typ, haha!

/SJacobsson

Kommentarer
Postat av: Caroline

Sv: Nice! :)

2011-03-03 @ 21:41:12
URL: http://littleworldof.blogg.se/
Postat av: Josäfin :>

Gud vilken fräck blogg :D

2011-03-04 @ 07:58:43
URL: http://josanamigo.blogg.se/
Postat av: Åsa

Bra övningar! :) Och gott med tårta ;)

2011-03-04 @ 11:55:55
URL: http://hasteriet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0