Tävlingen

Publicerat: 2011-03-06 Kl: 18:22:52 | I kategori: Tävling


Igår var vi i Eskilstuna och tävlade, som sagt. Jag hade en häst med scenskräck och en med lyckorus med mig.

Pirro kunde inte tro att det var sant, efter 5 månaders tävlingsuppehåll, och han var på tävling igen! Han tyckte att det var döroligt och hoppade upp till takstolarna och ner igen på framhoppningen. Så fick mycket kommentarer om att jag hade en fin häst, vilket alltid är roligt! I 120 hade vi ett ner och i 130 hoppade han felfritt, men jag var tvungen att göra halt och rygga mitt i banan, för att ta ner honom på jorden i all sin lycka :) Han är anmäld en 145 snart igen, så då måste han bete sig som en normal häst. Så det blev en skolningsrunda, helt enkelt!

Prince fick scenskräck. Han blir spänd när han inte startar regelbundet, men jag fick en chock eftersom han alltid går som en klocka (men då startar han ju också regelbundet..) och har känts så himla bra på träningarna. I 120 hoppade han hela banan felfritt, men vi "missade" sista hindret, då vi var tvungna att bli rädd för funktionärerna också. I 130 hoppade jag 4-5 hinder, som han gjorde superbra. Då gick jag ut och klappade på honom jättemycket, ville inte riskera att det hände nått när han kändes någorlunda fin och avspänd. Vi har ju förhoppningsvis en hel tävlingssäsong att se framemot. Vi hoppas att spänningarna släpper lite grann till nästa tävling.

Såååå, det var så vi inledde vår comeback på tävlingsbanorna! Nästa tävling är i Falun om två veckor :)

/ SJacobsson

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Då ses vi säkert! Är hemmatävling för mig då :)

2011-03-06 @ 19:29:59
URL: http://hamiltonhrimnir.blogg.se/
Postat av: Caroline

Bra sund inställning! :) Det finns ju fler tävlingar. :)

2011-03-06 @ 20:34:01
URL: http://littleworldof.blogg.se/
Postat av: Sanna

Har du film från tävlingen ? :)

2011-03-06 @ 21:21:50
URL: http://baaramin.blogg.se/
Postat av: Sigrid

Duktiga är ni!

Nya hästen såg också väldigt trevlig ut, ser fram emot fler bilder.

2011-03-07 @ 03:40:33
URL: http://sosigog.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0