Ridhjälmar

Publicerat: 2011-05-23 Kl: 21:56:01 | I kategori: Utrustning


Ridhjälmar är nått som jag tycker är svårt att köpa, det är sällan någon faller mig i smaken. Just nu har jag min "drömhjälm" som tävlingshjälm. En Charles Owen Ayr 8, rosa och svart. Hur snygg som helst och hittills har jag inte sett någon som har en likadan. Jag tänkte lista några hjälmar..


Charles Owen Ayr 8, ca 3000kr. Finns även i läder och kostar då ca 3750kr


Uvex, finns i olika modeller. Ca 3400kr. Enligt mig är det en ganska ful hjälm som väldigt få passar i. Jag skulle aldrig vilja ha en själv.



Antares, du kan designa hjälmen helt och hållet efter din egen smak. Ca 4.500-8000kr beroende på hur du vill ha den. Det här är också en hjälm som jag har sett i många "designer" och ingen är nått som jag själv skulle vilja lägga pengarna på.


Samshield, ca 6000-9800kr. Riktigt snygg hjälm, som du också till viss del kan designa efter eget tycke och smak. Dock tycker jag att det är alldeles för mycket pengar för en ridhjälm. Men hade jag varit ekonomiskt oberoende hade jag nog haft en sån i min ägo ;)


GPA Highlite, ca 17 300kr. Hjälmen är halvsnygg. Men hur den kan vara värd sin prislapp är den stor fråga för mig. Skulle ni lägga så mycket pengar på en hjälm?! :)

Det finns så otroligt mycket hjälmar på marknaden. Alltifrån den allra billigaste för ca 300-400kr till dryga 20 000kr. Jag tycker att 2000-4000kr är pris som en hjälm kan vara värd, mer pengar än så skulle jag nog aldrig lägga på en ridhjälm. Vad tycker ni? :)

/SJacobsson

Kommentarer
Postat av: Emma

Charles Owen Wellington Classic är min favorit. Passar både hopp & dressyr & prislappen är alldeles lagom.

2011-05-24 @ 09:37:42
Postat av: Anonym

Hittade din blogg idag! Tänkte bara tala om för dig varför highlite är bäst! Det är carbon , det vill säga byggd med samma material som en speedway hjälm! Därav extremt säker och den har räddat livet på mig en gång. Då läkarna frågade om den och berättade att det var tack vare den jag satt där då och lever och kan gå idag. Därför är det en riktig bra hjälm! Och en relativt billig livsförsäkring! Dessutom sjukt snygg!

:):)

2011-05-26 @ 20:47:20
Postat av: Ebba

Det där om Antares kan jag inte riktigt hålla med om:P

2011-11-22 @ 19:50:22
URL: http://ryttareochhast.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0