Ridolycka och telefonsamtal

Publicerat: 2011-05-29 Kl: 22:45:10 | I kategori: The life of Sandra


Jag har massor att skriva, men kortar ner det.. Hajken gick bra och mina hästar har känts bra idag!

Jag kände mig deppig efter grästräningen, men efter att ha pratat med bästa Hannah i telefonen idag kändes det fan tusen gånger bättre. Nu känns det ganska bra inför helgen och hon sa några väldigt bra och väl valda ord :) Alltid skönt att ha någon att prata med när det känns lite halvtungt. Och som Angela skrev till mig på fb, "Viljan är större än rädslan".

Nu på kvällen fick jag även reda på att det har skett en ridolycka här i trakterna idag, där tjejen inte klarade sig. Jag vet inte så mycket om vad som har hänt och vem det gäller, men det är ändå skakande. På sista tiden har det verkligen skett många dödsolyckor inom ridsporten.. Det är verkligen en farlig sport och vi får aldrig släppa på säkerheten. När det väl händer, så händer det verkligen fort. Jag travade rakt fram på en äng och gick plötsligt omkull med hästen. Ren och skär otur. Jag är sjukt glad att jag inte fick hela hästen över mig i höstas, vad hade hänt då?



/SJacobsson

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det var en av mina stallvänner som dog igår...



Ren och skär otur som du skrev!

2011-05-30 @ 19:52:56
Postat av: Mikaela

Hej Sandra.



Som jag har föstått det så var det på ungefär på samma sätt olyckan gick till. Hon hamnade på marken och hästen gick omkull samtidigt, det måste ha gått väldigt fort när hon väl hamnade där... En van och kunnig ryttare med en fruktansvärd otur.



Det får en att tänka på säkerheten ännu mer och hur lite som behövs för att allt helt plötsligt kan ändras...



Ha det gott, på återseende // Mikaela

2011-05-31 @ 14:24:42
URL: http://ljummetkaffe.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0