Allt för att hålla hästarna fräscha och fina

Publicerat: 2012-04-19 Kl: 21:28:45 | I kategori: The life of Sandra



Pirro på SM 2010

Långa dagar blir det hela tiden. Men imorgon är det äntligen fredag :) Ska bli jätteskönt med helg!

Idag har Nemo haft vilodag och Pirro har fått en skogstur. Helt vild och galen. Men jag satt kvar! Pluspoäng till mig! :)

När jag var klar med ridning och stallet kom Sofie. Hästarna fick massage och Mirantos fick även lite laser. Jag tror att det är viktigt hålla hästarna bra i musklerna och på så sätt upptäcka skavanker i tid och även förbygga att spänningar leder till att hästen belastar sig snett och i slutändan kanske får en inflammation. Jag är supernöjd med Sofie! Och hästarna älskar det verkligen :) Hon är jätteduktig och vet vilken belastning hopphästarna utsätts för eftersom hon själv har tävlat tom 140. Vilket jag ser som en fördel :)

/SJacobsson

Kommentarer
Postat av: Martina

Jag brukar också ta ut en equiterapeut som ger massage och laser till mina hästar. Jag brukar göra det regelbundet för att se till att de mår bra i kroppen och för att förebygga, eller upptäcka skador i tid. :)

2012-04-20 @ 09:56:59
URL: http://dalahastarna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0