Hejdå C...

Publicerat: 2012-04-16 Kl: 21:03:41 | I kategori: The life of Sandra


Igår fick tyvärr Chester åka hem igen.. :(

Jag har inte alls lyckats att få bukt på hagproblemen. Han vill verkligen inte stanna kvar i hagen. Han har fått gått med kompisar, med ston, fri tillgång på mat, stor hage, högt staket, mycket ström osv. Han började med att hoppa över, sen krypa under och nu på slutet springa rakt igenom tråden. När han började gå rakt igenom tråden och lyckats knäcka av 10 trästolpar på mitten visste jag inte vad jag mer skulle göra?? Alternativet var att bygga en hög hage helt och hållet i trä, men det ville tyvärr inte markägaren gå med på.

Jag som pluggar på heltid och inte kommer till stallet förrän på eftermiddagen är det viktigt att hästarna kan gå ut på förmiddagen och inte stå på boxen hela dagarna. Att han en fyraåring (inte någon annan häst heller för den delen) på box 23 timmar om dygnet är verkligen inget alternativ för mig. Då skulle jag dessutom behöva rida honom varje dag, vilket inte heller känns rätt med en fyraåring.

Det känns jättetråkigt eftersom det är en sån himla fin häst och en rolig individ att jobba med! Men nu hade jag verkligen inget annat val än att han fick åka hem igen eftersom jag prioriterar hans hälsa och välmående i första hand. Vad planen blir nu vet jag inte. Vi får helt enkelt se om han kommer få bo hemma (om han nu vill gå i hagen där?) och fortfarande vara i träning hos mig eller hur det blir. Vi får se..

Riktigt tråkig är hela situationen iallafall :(



/SJacobsson

Kommentarer
Postat av: Emma

Nej vad tråkigt! Verkligen... Jag hade också en liten tjej som ville rymma hela tiden när det inte passade henne längre... Ni har ingen manege som han kan gå i ett tag tills han lugnat sig alternativt en paddock med staket? Vi lät henne gå i manege och sen slutade hon. Vet inte om det funkar för dig, men allt är ju värt att testa då man varken vill låta honom stå inne eller rymma.

Lycka till!

2012-04-16 @ 22:18:18
Postat av: emma fors

neej va tråkitg, kommer den att bli tillsalu hos den personen som sålde den till dig då igen? :) jag har ju t.ex möjlighet till att bygga höga trästängsel :) är ju en riktig pärla! Förrsten, vad va de för häst du precis la ut på din youtube sida? Föll helt i min smak! Kanske till salu? :)

2012-04-16 @ 23:09:36
URL: http://forzi.blogg.se/
Postat av: Caroline

Åh va tråkigt! Hoppas det löser sig på något bra sätt.



Jag undrar hur Tierps tävlingar brukar vara? Hur är underlaget på banan och framhoppningen? :)

2012-04-17 @ 10:18:14
URL: http://littleworldof.blogg.se/
Postat av: FIA

Hej, nu har det snart gått 10 dagar sedan jag mailade min adress och bad om ditt kontonummer för att kunna sätta över pengarna för Tretorn stövlarna. Har du inte fått mailet? Är stövlarna redan sålda så kan du väl skriva det, så jag vet att jag ska fortsätta leta! :)



// FIA

www.fiaalbertsson.tk

2012-04-18 @ 08:14:14
URL: http://www.fiaalbertsson.tk
Postat av: sara

Usch vad tråkigt :(

2012-04-18 @ 22:01:13
URL: http://ussing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0