Kung Nemo och X2000

Publicerat: 2012-02-01 Kl: 17:16:40 | I kategori: The life of Sandra


Inledde dagen med att rida på kung Nemo i ridhuset. Jäklar vad det tar sig! Han är riden i ca 4 veckor totalt sett och går nu att rida bra i alla gångarter och dessutom trava över bommar. Idag provade vi på att galoppera över en bom, även det gick ju rätt bra. Jag trodde att det skulle ta mycket längre tid att rida in honom eftersom han var så spänd och ängslig i början. Men nu har nog någon polett trillat ner :) Men lite ängslig och känslig kommer han nog alltid att vara mer eller mindre. Men jag gillar honom skarpt! Kommer nog att bli jättebra det här! :)

Sen blev det uteritt på Chester, jättemysigt i solen! Efter det hann vi med en massa andra ärenden och lunch, innan det blev uteritt på X2000 (Mirantos) och Pernilla på godståget. Mitt X2000 har vilat i två dagar sen kursen och den energin ville ut idag, om man säger så!

Mirantos har fått lära sig hur man hoppar utan hinder, alltså göra höga luftsprång, haha! Det tycker han självklart är döroligt, men nu har han börjat hoppa utan sina hinder när jag inte riktigt är med på det. Inte riktigt lika kul för stackars mig då. Man sitter lite löst när man inte är beredd. Men än så länge håller jag mig kvar, bara en tidsfråga dock hur länge jag blir kvar på ryggen.. ;)


Gamle busen

/SJacobsson

Kommentarer
Postat av: Amanda

vilka dagar är du i högbo i mars ? såg ditt namn bland anmälningarna! :D

2012-02-02 @ 16:48:15
URL: http://fotografamandi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0