Nu är jag less!

Publicerat: 2012-02-14 Kl: 16:59:46 | I kategori: The life of Sandra


Jag vet inte vad jag ska göra när det gäller att ha mina hästar i hagen..

Idag hoppade Chester ut (nu har jag alltså två hästar som hoppar ut, var det någon som sa att dem var bröder också?!) och jag som höll i Nemo hade inte en chans att hålla i honom när han fick lite panik över att en häst stack. De försökte ta självmord framför en lastbil också. Nemo blev helt förvirrad och sprang hem. Chester hoppade in i en annan hage... Nemo håller sig åtminstone kvar i hagen och går snällt där om han får gå i sin hage (dock ett helvete att ta in från hagen ibland), mina andra två hoppar ut (och är supersnälla att ta in, pest eller kolera alltså). Visserligen får vi ha hela hagar nu när de har kommit på att man kan hoppa över istället, men vi kan ju inte ha hästar som hoppar hit och dit. Ut och in andra hagar osv!

Jag är så trött på det här med hagarna att jag vill lägga mig ner och grina en skvätt :) Vad ska jag göra?!

Jag är just nu fröken frustrerad. Vi har en 70-väg alldeles intill också. Det blir farligt för både hästar och billister om hästarna ska ut och springa där, som de gjorde idag.. Det har aldrig varit nått problem förr, varför ska de komma på nu att det är roligare att vara ute och härja än att bete sig som en snäll och uppfostrad häst, och gå snällt i hagen? :(

Jag får väl försöka lösa det på nått sätt.. Men just nu ville jag bara skriva av mig om det här.


Nu vet vi att den här busen kan med enkelhet hoppa 130cm stillastående med god teknik..!

/SJacobsson

Kommentarer
Postat av: Sanna Nordqvist

Hej Sandra. Hittade hit av en slump! Kul! Jag höll ju på att smälla av när jag läste om dina rymlingar och kan med 99% säkerhet säga att det ligger i generna. (Om du nu inte redan fått höra det av Sara?) Deras mor Tonja var nämligen inte den lättaste att ha att göra med när det gällde detta. Hennes (och sedan deras) flockkänsla var/är så sjukt stark och jag vill minnas att vi hade stora problem med framförallt Tonja när hon var yngre. Tom på tävlingar då hon bara gick och skrek efter dom andra. Dessutom har jag för mig att när vi hade Tonja, Mirantos och Nisse i Gillberga så fick vi lov att ta in alla tre samtidigt när en skulle ridas, alternativt rida tillsammans, annars så plöjde dom kvarvarande hästarna igenom staketet. Nu vet jag inte om det var någon/några som var kvar i hagen när du gick med Nemo, men ett tips (jvlgt jobbigt iofs) är kanske i denna slyngelålder att ta in alla samtidigt, även om du bara ska rida en. Iofs så rev dom nästan stallet då istället så jag vettetusan vid närmare eftertanke. Det blev iaf bättre till slut så fråga Sara om hon kommer ihåg detta och hur vi hanterade det, jag minns inte riktigt. Lycka till!

2012-02-15 @ 00:07:42
Postat av: Carolin

Har med en som hoppar över, skit irriterande! Men nu har vi gjort förlängningar på stolparna så att tråden ligger på runt 2m. Och sen märkte vi att hon hoppar oftast vid grinden, speciellt om de är träslanor. Är de bara tråd så hoppar hon inte lika mycket.Nu har hon inte hoppat en enda gång och visar inte ens "syntom" på att göra de längre sen vi höjde upp tråden. Skönt de!



Så ett tips är att höja tråden så mycket de går

2012-02-15 @ 10:52:15
URL: http://stallcarlsvik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0