Vårväder och bloggtorka

Publicerat: 2012-02-29 Kl: 19:46:02 | I kategori: The life of Sandra


Sorry! Men gårdagen var så himla lång, så när jag äntligen kom hem ville jag bara sova. Avslutade i varje fall gårdagen med hoppträning på Pirro. Jävlar vad roligt det var!! Så himla kul att känna att man får komma igång lite grann igen. Har knappt hoppat/tränat sen jag kom hem från Skåne. Så min fina vita var riktigt taggad också. Nu är vi laddade inför årets första nationella meeting. Vi hoppas på bra och trevliga rundor i helgen!

Nemo som har så mycket spring i benen har blivit av helt och hållet med havren på sin meny. Vi får se om det blir lite mindre spring i benen av det :) Han jobbade bra i ridhuset igår och idag longerades han hemma på ridbanan!(!!!!!!!!!!!!!!!!!!) Det är vårkänslor det, när det går att nyttja banan. Men jag är så himla nöjd med honom. Jag tycker om honom så himla mycket! Ångrar inte en sekund att jag slog till efter att ha sett honom 46sek på en löshoppningsfilm :)

Chester hade vilodag igår, men jobbades på lina i måndags och det gör han riktigt bra! Idag blev uteritt i solskenet tillsammans med mig, Mirantos med Lisa på ryggen. Så otroligt skönt i solen! Imorgon är det hoppning med mina gulliga unghästar i ridhuset som gäller innan vi svänger förbi kliniken. Chester och Nemo ska få sina munnar kollade och Nemo ska även vaccineras.

Sen är det självklart en massa andras saker som ska fixas inför helgen. Pirro ska trimmas lite, lastbilen ska städas, det ska packas.. osv..


Pernilla har fångat ett av våra "moments"! Vi hade egentligen tidspress. Men ändå så slutar det med skrattattack och ridtur på höbal. Vi är helt normala i Elingbo :)

/SJacobsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0