Ett livstecken

Publicerat: 2012-01-18 Kl: 17:19:31 | I kategori: The life of Sandra


Nu ska jag ta tag i det här och börja blogga som förr igen. Jag har som sagt massor att uppdatera er om och jag ska med det här inlägget försöka reda ut allt kring min "livssituation" just nu. Många verkar vara nyfikna ;)

Stall Fulltofta
Sen i somras har jag som sagt jobbat som beridare hos Douglas Lindelöw. Riktigt drömjobb för mig, då dagarna i princip endast bestod av ridning, hoppning och tävling. Men nu har jag på grund av hälsoskäl tvingats hem till Tierp igen. Från början var tanken att jag skulle tillbaka så snart som möjligt, men på grund av andra omständigheter som har uppstått nu vet jag faktiskt inte riktigt hur det kommer se ut.. Framtiden får helt enkelt utvisa :)

Little Prince
Ni som har följt mig vet att jag under lång period gått i säljartankar kring Prince. Jag har ångrat mig tusen gånger (utan att överdriva), då han verkligen är en helt fantastisk häst! När jag kom ner till Skåne, fick jag en spark i röven och jag tog tag i saken. Prince är numera såld till en duktig junior, de passar verkligen varandra som handen i handsken! Jag önskar Emma fortsatt lycka till i framtiden med världens bästa häst!


Prince med sin nya ryttare :)

Mirantos
Som de flesta känner till fick Mirantos en enorm svacka precis när jag skulle flytta ner till Skåne. Vi hittade lite små skavanker, men inget allvarligt och han var snart tillbaka igen. Han avslutade tävlingssäsongen med en felfri 140 på Billdals elittävlingar och vi får hoppas att han kommer inleda 2012 på samma vis. Dagsformen är bättre än någonsin, helt ärligt. Ska bli galet spännande att se vad 2012 kommer att bjuda på för (eventuella) framgångar :)



Prestige S1
Ni har väl hört talas om den nya sadeln från Prestige med dubbla bommar?! Eftersom jag har varit på jakt efter en ny sadel efter det att Prince blev såld, var jag tvungen att prova nya S1an. Jag var riktigt skeptisk och hade svårt att tro att jag skulle märka någon skillnad som det sägs att det skulle på hästarna med denna sadeln. Man skulle kunna säga att jag fick en rejäl "käftsmäll", det blev en ENORM skilland på Mirantos!! Det blev helt enkelt inget att fundera på, så om några veckor är jag stolt ägare till denna häftiga sadeln.



Nemo
För tre veckor sedan fick jag min nya häst. Jag har köpt honom direkt från Holland och faktiskt endast sett en film (den ni kan se nedan) innan jag slog till. Han är nyss fyllda 5 år, men ligger väldigt efter. Så inridningen i princip påbörjades när han kom till mig. Det har gått bra och går nu att hyffsat rida i alla tre gångarter. Jag ångrar inte en sekund att jag gjorde det här "impulsinköpet"! Han är verkligen helt gudomligt snäll i alla situationer och enkel på alla sätt i hanteringen. Han är en känslig individ med bra egen motor och med lite tid så hoppas jag att han kommer bli bra!



Chester
Mirantos har en lillebror som är nyss fyllda 4 år som kom hem till mig på nyårsafton. Jag har haft en jättebra och roligt samarbete med uppfödaren när det gällde Mirantos, så nu har jag även fått äran att utbilda hennes fina unghäst! Extra kul för mig såklart eftersom det är Mirantos lillebror (samma mamma) och att jag har följt honom ända sen när det skulle bestämmas vilken hingst som skulle bli hans pappa (Camaro M) ;) Chester är hos mig på lite obestämd tid och vi hoppas på att kunna matcha honom till 4 års klasserna i år. Han är riktigt okomplicerad i ridningen, så jag har påbörjat inhoppningen lite smått och det har än så länge varit problemfritt!





Sammanfattning
Det är väl det som har hänt på hästfronten sen jag uppdaterade senast. Summan av allting är alltså att jag är hemma i Tierp igen och har för nuvarande tre hästar. Jag har dom självklart hos Pernilla som förr och jag trivs som fisken i vattnet. Allting fungerar så bra mellan oss och vi har roligt hela dagarna! Nu måste jag bara hitta nått att jobba med och så borde jag ta tag i BE-körkortet. Tills vidare jobbar jag lite extra på ridskolan sen jag kom hem både i stallet och att ha lektioner.

Jag hoppas att ni kommer fortsätta att följa mig och tycka att det är lika trevlig läsning som förr! Ha det bra, så hörs vi garanterat snart igen!

KRAM

/ SJacobsson

Kommentarer
Postat av: Linda

Ska bli kul att läsa fortsättningen! Nya hästen var hur fin som helst! :)

2012-01-18 @ 17:59:40
URL: http://lindabj.blogg.se/
Postat av: Frida Larsson

Super kul att du är hemma igen!

Hästen såg as fin ut, och hoppas det går bra med honom! Du får ta och vara mycket på ridskolan, vi saknar dig ;)

kram!

2012-01-18 @ 18:27:54
URL: http://meitfrida.blogg.se/
Postat av: Camilla

Kul att du börjar komma igång med bloggen igen och spännande med nya hästar :)

2012-01-18 @ 19:46:28
URL: http://camfra.blogg.se/
Postat av: Linnéa Boberg

Jag tränade för Lotta Björe hela helgen, i samma grupp som Prince :) Kul att du börjat blogga igen! :)

2012-01-18 @ 21:31:12
URL: http://hamiltonhrimnir.blogg.se/
Postat av: Martina

Vad kul att du äntligen börjar blogga igen! :)

2012-01-18 @ 22:07:10
URL: http://Dalahastarna.blogspot.com
Postat av: Matilda

Gud vad roligt att du bloggar igen:)

2012-01-19 @ 15:14:48
Postat av: Caroline

Härligt att du bloggar igen!! :)

2012-01-19 @ 19:16:55
URL: http://littleworldof.blogg.se/
Postat av: amanda

Förstår inte hur du har råd med allt :P Jag blir fattig av att bara kolla på den där sadeln :P Ska bli kul att se Nemo i framtiden, den hoppa ju hur bra som helst :)

2012-01-20 @ 10:52:08
URL: http://amaandalundhs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0