Veldstar Stables

Publicerat: 2012-03-22 Kl: 21:57:33 | I kategori: Lite annat kul


Många kommenterar och mailar om Veldstar. Och tänkte därför ta upp det i ett inlägg :) Jag kan självklart bara prata utifrån mina erfarenheter av dem.

Vi har två hästar i stallet från Veldstar. När de kom från Holland, var de trots den långa resan i superskick. Pigga, glada, klippta, fina hovar, friserade, flätade svansar och med fina täcken och grimmor på sig. Båda två är jättetrevliga och verkligen samma hästar som vi såg på filmerna anlände också på stallplanen. Det är snart tre månader sedan de kom och inga problem i syne än så länge ;) En bekant har även köpt häst därifrån och är väldigt nöjd. Har sett den på försäljningsfilm och i verkligheten, den är verkligen lika fin som på filmen som i verkligheten :) 

Hela affären gick jättesnabbt och smidigt till. En svensk tjej är kontaktperson och förmedlare, hon hjälpte till med allting och skötte allt jättebra. Hästar var besiktade och röntgade (20 plåtar) när de kom. Självklart medföljde hästarnas pass där de även var vaccinerade.

Jag upplever de som väldigt seriösa och skulle inte tveka på att köpa flera hästar därifrån flera gånger. Men såklart är det alltid en liten risk med att köpa en häst osedd. Speciellt om man inte är så rutinerad, så finns det alltid en risk att man får hem en häst som man kanske inte klarar av. Och att det skulle vara nått fel på hästen, anser jag att det är lika stor risk att det händer som om jag skulle köpa en häst hemma i Sverige. Hästköp är allitd riskfyllt oavsett helt enkelt :)

Men jag är väldigt nöjd och ångrar inte en dag att jag köpte min lilla grå!

Här hittar ni några hästar till salu! Men finns garanterat ännu flera om man tar kontakt och talar om vad man letar efter :)

/SJacobsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0