Angående knopparna..

Publicerat: 2012-05-08 Kl: 22:00:00 | I kategori: Lite annat kul


Fick lite reaktioner på Mirantos knoppar. Det är helt vanliga "Flyingeknoppar" och jätteenkla att göra. Att fläta en man går på ca 15-20 min och enklast är det att göra på en ganska tjock man och gärna lite längre man. Det viktigaste är att man flätar HÅRT och det är lättast om manen är lite fuktig och ser till att man har ungefär lika mycket man i varje fläta så att det blir ungefär lika stora :)

Svårt att förklara i text, men man flätar så hårt man kan och så långt ner som möjligt och sen rullar man bara upp dem. Och vips! En fin liten knopp! ;) Dessutom brukar dem sitta som berg och håller enkelt en hel tävlingsdag.



/SJacobsson

Kommentarer
Postat av: Amanda

mina blir då inte alls så fina.. haha.. fast det var enklare på ponnyn som hade längre tjockare och inte lika rak man faktiskt :D

2012-05-08 @ 22:35:12
URL: http://fotografamandi.blogg.se/
Postat av: Anneli Johansson

åh så fina knoppar!! varför blir inte mina såna? måste nog träna lite tror ja

2012-05-09 @ 09:05:08
URL: http://stallekekullen.blogg.se/
Postat av: sara

Jag gör också så, men de blir inte lika fina som dina haha! Jag vill se videoinstruktioner! ;D

2012-05-09 @ 15:20:31
URL: http://ussing.blogg.se/
Postat av: Anonym

Kan du inte spela in en film när du gör dem så man kan se? :)

2012-05-09 @ 20:13:52
Postat av: Lina

Mina blir inte heller i närheten av så där fina! Trots att jag gör "allt rätt" ;)

2012-06-08 @ 10:18:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0