Stort ansvar som ridinstruktör

Publicerat: 2010-11-16 Kl: 15:41:31 | I kategori: Funderingar



http://tidningenridsport.se/Article.aspx?m=45207&a=533414

Jag blev helt skakad av att läsa det här.. Det är verkligen fruktansvärt och dessa olyckor händer när vi minst anar det! Just den här olyckan som inträffade, hade de inte kunnat göra nått annorlunda för att förebygga det heller. Jag finner inga ord..

Känns lite sådär att åka till ridskolan idag och ha lektioner med mina elever i 4-7 års åldern just nu.

SJacobsson
Kommentarer
Postat av: Anonym

Ursha så hemskt!!

2010-11-16 @ 15:46:24
Postat av: Eleonor

Otroligt tragiskt. Men jag har för mig att jag läste att alla ponnysar hade en varsin ledare vid sidan?



Idag har det varit i media att en 17 årig tjej hittades död i ridhuset av en kamrat. 2 dödsfall på 2 veckor.

Så värt att tänka sig för 1 eller 2 gånger på hur man hanterar hästar, elever o allt annat runtomkring.

Kram

/ Eleonor

2010-11-22 @ 14:45:55
URL: http://hastoridverksamhet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0